Vytvorte si účet a získajte zľavu až 5 € na prvý nákup. Vytvorte si účet a získajte zľavu až 5 € na prvý nákup.
  • Každý deň nová inšpirácia
  • 5 € v kreditoch na prvý nákup
  • Ukladanie obľúbených produktov
alebo
Vstúpiť prostredníctvom Facebooku
Strážime ho za vás!

Zapli sme sledovanie dostupnosti pre produkt: Produkt už sledujete.

Až bude tento kúsok znovu k dispozícii, na váš e-mail ihneď odošleme správu. Môžete si zmeniť adresu, na ktorú sa má správa zaslať, alebo sledovanie zrušiť. Môžete si zmeniť adresu, na ktorú sa má správa zaslať.

Ok
Sledovanie zrušené

Sledovanie produktov bolo zrušené. Keby ste si to rozmysleli, môžete sledovanie znovu aktivovať.

Ok

Niekto vás predbehol

Mrzí nás to, ale niekto vás predbehol a váš kúsok je už zase vypredaný. Znovu sme sledovanie produktu aktivovali, aby bol nabudúce váš! Pokiaľ už o sledovanie nemáte záujem, môžete sledovanie produktu zrušiť.

Ok

Tento web používa cookies. Viac informácií o používaní súborov, ich uplatnení a schválení nájdete tu

ok
Všetko, čo u nás do Vianoc miniete, vám vrátime späť v kreditoch.
DomovVšetko o nákupeVšetko o nákupeReklamačný poriadok

Reklamačný poriadok

spoločnosti BONAMI.CZ, a.s.

so sídlom: Újezd 450/40, Praha 1 – Malá Strana, PSČ 118 00 ČR
identifikačné číslo: 242 30 111
e-mail: pomocnicek@bonami.sk
kontaktná adresa: Thámova 289/13, 186 00 Praha 8 – Karlín, ČR
adresa na uplatnenie reklamácie: DPD.sk Depo 0650 Technická 7 82104 Bratislava

zapísaná v obchodnom registri vedenom na Mestskom súde v Prahe, oddiel B, vložka18575 („predávajúci“), upravuje ďalšie práva a povinnosti súvisiace so zodpovednosťou predávajúceho za chyby pri uzatváraní kúpnych zmlúv medzi predávajúcim a ďalšími osobami („kupujúci“) nad rámec obchodných podmienok dostupných na https://www.bonami.sk/podmienky („obchodné podmienky“). (ďalej len „reklamačný poriadok“)
História dokumentu
Verzia: 1.1
Dátum platnosti: 4.6.2020
Autor: Matěj Vácha
Poznámka: AK PKK


1. Tento reklamačný poriadok upravuje vzťahy vznikajúce medzi zmluvnými stranami v súvislosti alebo na základe kúpnej zmluvy, keď na strane jednej je predávajúci a na strane druhej stojí kupujúci, ktorý v súlade s príslušnými právnymi predpismi môže vystupovať buď ako spotrebiteľ, alebo ako podnikateľ (ďalej len spoločne ako „kupujúci“).
1.1. Ak je kupujúcim iný subjekt ako spotrebiteľ, riadia sa vzťahy neupravené týmto reklamačným poriadkom a obchodnými podmienkami, ktoré sú k dispozícii na webových stránkach BONAMI.SK tu: https://www.bonami.sk/i/podmienky, zákonom č. 513/1991 Zb., Obchodný zákonník (ďalej len „Obchodný zákonník“), v platnom znení.
1.2. Právne vzťahy vznikajúce medzi predávajúcim a kupujúcim – spotrebiteľom, výslovne neupravené týmto reklamačným poriadkom alebo obchodnými podmienkami, sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb., Občiansky zákonník a zákona č. 250/2007 Z.z., o ochrane spotrebiteľa (ďalej len „spotrebiteľský zákon“).

2. Práva a povinnosti neupravené týmto reklamačným poriadkom sa riadia ustanoveniami obchodných podmienok a príslušnými právnymi predpismi, ktorými sú najmä:
  • Občiansky zákonník – zákon č. 40/1964 Zb., Občiansky zákonník, v znení neskorších predpisov
  • Obchodný zákonník – zákon č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník, v znení neskorší predpisov
  • Spotrebiteľský zákon – zákon č. 250/2007 Z.z., o ochrane spotrebiteľa, v znení neskorších predpisov
  • Zákon o predaji tovaru na diaľku– zákon č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho v znení neskorších predpisov
  • GDPR – NARIADENIE EURÓPSKEHO PARLAMENTU A RADY (EÚ) 2016/679 zo dňa 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb v súvislosti sa spracovaním osobných údajov a o voľnom pohybe týchto údajov a o zrušení smernice 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane osobných údajov).
  • 3. Reklamačný poriadok je neoddeliteľnou súčasťou Obchodných podmienok. Uzatvorením kúpnej zmluvy Kupujúci vyjadruje súhlas s Obchodnými podmienkami a s týmto Reklamačným poriadkom a potvrdzuje, že je s nimi riadne oboznámený.
    4. Obchodné podmienky sú k dispozícii tu.
    5. Ďalšie informácie možno tiež nájsť na webových stránkach predávajúceho, a to tu.
    6. Zákazníkom internetového obchodu Bonami.cz (predávajúceho) je buď kupujúci – spotrebiteľ v zmysle § 2 písm. a) zákona č. 250/2007 Z.z., o ochrane spotrebiteľa (ďalej len „Kupujúci – spotrebiteľ“) alebo kupujúci – podnikateľ, ktorý pri uzatváraní a plnení zmluvy koná v rámci svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti alebo v rámci samostatného výkonu svojho povolania (ďalej len „Kupujúci – podnikateľ“). Kupujúci – spotrebiteľ a Kupujúci – podnikateľ sú ďalej spoločne označovaní ako „Kupujúci“.
    7. Predávajúci pri uzatváraní a plnení kúpnej zmluvy koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti. Predávajúci je podnikateľom, ktorý priamo alebo prostredníctvom iných podnikateľov dodáva kupujúcemu tovar.
    Reklamácia musí obsahovať
    Reklamačný formulár (na stiahnutie v detaile objednávky na vašom profile alebo na konci tohto reklamačného poriadku)
  • Číslo objednávky
  • Dátum objednania tovaru
  • Dátum prijatia tovaru
  • Meno a priezvisko
  • Telefón, e-mail
  • Názov tovaru
  • Opis chyby
  • Fotografia preukázateľne ilustrujúca chybu alebo poškodenie kúpeného tovaru
  • Fotografia výrobnej etikety z obalu tovaru (ak je k dispozícii)
  • Fotodokumentácia prepravného obalu spolu s prepravnou etiketou vrátane vnútorných výplní (ak ide o poškodený tovar)

    V prípade zaslania reklamácie nám veľmi pomôže, ak vyznačíte chybný alebo chýbajúci diel priamo do montážneho návodu a ten nám pošlete spolu s reklamáciou. Urýchli to celý proces reklamácie.
  • Balenie reklamácie
  • Reklamáciu je nutné pred odoslaním kvalitne zabaliť. Možno využiť pôvodný obalový materiál. Ak už nie je možné pôvodný obal využiť, je potrebné tento obal nahradiť tak, aby bol tovar dostatočne chránený pred ďalším poškodením, ktoré by mohlo vzniknúť v priebehu prepravy späť k predávajúcemu.

  • V prípade, že si nie ste so zabalením produktu na spätnú prepravu istí, navštívte naše webové stránky tu alebo nás kontaktujte na sluzebnicek@bonami.cz

  • I. Akosť pri prevzatí
    1. Práva a povinnosti zmluvných strán týkajúce sa práv z chybného plnenia sa riadia príslušnými všeobecne záväznými právnymi predpismi, najmä ustanoveniami § 499 až 510, § 596 až 600 a § 612 až 627Občianskeho zákonníka, ustanoveniami § 422 až 441 Obchodného zákonníka, zákonom č. 250/2007 Z.z., o ochrane spotrebiteľa, v znení neskorších predpisov, zákonom č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho v znení neskorších predpisov.

    2. Reklamačný poriadok nadväzuje na príslušné ustanovenia obchodných podmienok, ktoré sú k dispozícii tu.

    3. Predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že tovar pri prevzatí nemá chyby. Ak sa prejaví chyba v priebehu šiestich mesiacov od prevzatia, predpokladá sa, že vec bola chybná už pri prevzatí.
    3.1. Najmä predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že v čase, keď kupujúci tovar prevzal:
    3.1.1. má tovar vlastnosti, ktoré si strany dohodli, a ak chýba dohoda, má tiež vlastnosti, ktoré predávajúci alebo výrobca opísal alebo ktoré kupujúci očakával s ohľadom na povahu tovaru a na základe reklamy nimi vykonávanej,
    3.1.2. sa tovar hodí na účel, ktorý pre jeho použitie predávajúci uvádza alebo na ktorý sa tovar tohto druhu obvykle používa,
    3.1.3. tovar zodpovedá akosťou alebo vyhotovením dohodnutej vzorke alebo predlohe, ak boli akosť alebo vyhotovenie určené podľa dohodnutej vzorky alebo predlohy,
    3.1.4. je tovar v zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti a
    3.1.5. tovar vyhovuje požiadavkám právnych predpisov.
    3.2. Tieto ustanovenia uvedené v čl. 1.3. reklamačného poriadku sa nepoužijú pri tovare predávanom za nižšiu cenu pre chybu, pre ktorú bola nižšia cena dohodnutá, na opotrebenie tovaru spôsobené jeho obvyklým používaním, pri použitom tovare na chybu zodpovedajúcu miere používania alebo opotrebenia, ktorú tovar mal pri prevzatí kupujúcim.
    3.3. Ak sa prejaví chyba v priebehu šiestich mesiacov od prevzatia, predpokladá sa, že tovar bol chybný už pri prevzatí.

    4. Kupujúci je povinný uplatniť u predávajúceho chybu bez zbytočného odkladu po tom, ako ju zistil alebo ju pri včasnej prehliadke a dostatočnej starostlivosti zistiť mohol. Kupujúci oznámi predávajúcemu, aké právo si zvolil, pri oznámení chyby alebo bez zbytočného odkladu po oznámení chyby.

    5. Kupujúci je oprávnený požadovať dodanie novej veci bez chýb, pokiaľ to nie je vzhľadom na povahu chyby neprimerané, no pokiaľ sa chyba týka iba súčasti veci, môže kupujúci požadovať len výmenu súčasti. Ak nie je výmena možná, je kupujúci oprávnený odstúpiť od zmluvy.

    6. Ak je to však vzhľadom na povahu chyby neúmerné, najmä ak je možné chybu odstrániť bez zbytočného odkladu, má kupujúci právo iba na bezplatné odstránenie chyby.

    7. Právo na dodanie novej veci alebo výmenu súčasti má kupujúci v prípade chyby, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez chyby, ako aj v prípade odstrániteľnej chyby, pokiaľ nemôže vec riadne používať pre opakovaný výskyt chyby po oprave (výskyt rovnakej chyby po jej aspoň dvoch predchádzajúcich opravách) alebo pre väčší počet chýb (aspoň tri chyby). V týchto prípadoch má kupujúci aj právo od zmluvy odstúpiť.

    8. Ak ide o iné neodstrániteľné chyby, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci.

    9. Kto má nárok podľa § 508 Občianskeho zákonníka, patrí mu aj náhrada nákladov účelne vynaložených pri uplatnení tohto práva. Ak si však neuplatní právo na náhradu do jedného mesiaca po uplynutí doby, v ktorej je potrebné vytknúť chybu, právo zanikne.

    10. Pri predávanom použitom tovare a vecí predávaných za nižšiu cenu v dôsledku existencie chyby má kupujúci namiesto práva na výmenu veci právo na primeranú zľavu.

    11. Predávajúci nie je povinný nároku kupujúceho vyhovieť, ak preukáže, že kupujúci pred prevzatím o chybe tovaru vedel alebo ju sám spôsobil.
    II. Záruka za akosť
    1. Predávajúci poskytuje na všetky výrobky záruku za akosť, na základe ktorej sa predávajúci zaväzuje, že výrobok bude po určitý čas spôsobilý na použitie na obvyklý účel alebo že si zachová obvyklé vlastnosti.

    2. Záručná lehota pre kupujúceho spotrebiteľa je 24 mesiacov, ak nie je v záručnom liste poskytnutá dlhšia záručná lehota alebo ak nebude pri jednotlivom tovare uvedené inak (napríklad na obale). Pre kupujúceho, ktorý pri uzatváraní a plnení zmluvy koná v rámci svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti, je záručná lehota iba 12 mesiacov.

    3. Záručná lehota začína plynúť od prevzatia výrobku kupujúcim alebo ním určenou treťou osobou.


    III. Nároky vyplývajúce z chýb veci

    1. Práva kupujúceho pri uplatňovaní reklamácie:

    1.1 pri odstrániteľnej chybe má kupujúci právo, aby tá bola odstránená bezplatne, riadne a včas. O spôsobe odstránenia vady rozhoduje predávajúci. Kupujúci môže požadovať namiesto opravy vady výmenu chybnej veci za bezchybnú, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť chyby;
    1.2 pri výskyte neodstrániteľnej chyby, ktorá bráni riadnemu užívaniu veci na daný účel, má kupujúci právo buď na výmenu veci alebo na odstúpenie od kúpnej zmluvy (vrátenie peňazí); Rovnaké práva má kupujúci aj v prípade odstrániteľných vád, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať. Ak neodstúpi kupujúci od zmluvy alebo neuplatní Ak právo na dodanie novej veci bez vád, môže požadovať primeranú zľavu.
    1.3 Kupujúci má právo na primeranú zľavu aj v prípade, že mu predávajúci nemôže dodať novú vec bez vád, vymeniť jej súčasť alebo vec opraviť, ako aj v prípade, že predávajúci nevykoná nápravu v primeranom čase, alebo že by zaistenie nápravy kupujúcemu pôsobilo značné ťažkosti.

    2. Kupujúci oznámi predávajúcemu, aké právo si zvolil, pri oznámení chyby alebo bez zbytočného odkladu po oznámení chyby. Zmena vykonanej voľby bez súhlasu predávajúceho je možná len vtedy, ak kupujúci žiadal opravu chyby, ktorá sa ukáže byť neodstrániteľná, alebo s jej opravou by boli spojené neprimerané náklady.

    3. Predávajúci nezodpovedá za nasledujúce chyby a súčasne sa na tieto chyby nevzťahuje záruka za akosť:
    3.1. dle čl. I odst. 3.2 ;
    3.2. chyby a poškodenia, ktoré si kupujúci spôsobil sám, vrátane chýb vzniknutých v dôsledku nesprávneho používania v rozpore s návodom na použitie alebo o nich pred prevzatím veci vedel;
    IV. Uplatnenie reklamácie
    1. Práva zo zodpovednosti za chyby tovaru sa uplatňujú u predávajúceho. Ak je však v potvrdení vydanom predávajúcemu, čo sa týka rozsahu práv zo zodpovednosti za chyby (v zmysle ustanovenia § 620 Občianskeho zákonníka), uvedená iná osoba určená na opravu, ktorá je v mieste predávajúceho alebo v mieste pre kupujúceho bližšia, uplatní kupujúci právo na opravu u toho, kto je určený na vykonanie opravy. S výnimkou prípadov, keď je na vykonanie opravy určená iná osoba podľa predchádzajúcej vety je predávajúci povinný prijať reklamáciu v ktorejkoľvek prevádzke, v ktorej je prijatie reklamácie možné s ohľadom na sortiment predávaných výrobkov alebo poskytovaných služieb, prípadne aj v sídle alebo mieste podnikania. Predávajúci je povinný kupujúcemu vydať písomné potvrdenie o tom, kedy si kupujúci právo uplatnil, čo je obsahom reklamácie a aký spôsob vybavenia reklamácie kupujúci požaduje; a ďalej potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie vrátane potvrdenia o vykonaní opravy a čase jej trvania, prípadne písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie. Táto povinnosť sa vzťahuje aj na iné osoby určené predávajúcim na vykonanie opravy.

    2. Práva zo zodpovednosti za chyby tovaru môže kupujúci konkrétne uplatniť najmä:

    2.1. osobne na adrese:
    DPD.sk, Depo 0650,
    Technická 7,
    82104 Bratislava.

    2.2. telefonicky na čísle: 02/208 126 60

    2.3. elektronickou poštou na adrese pomocnicek@bonami.sk

    3. Kupujúci je povinný si bez zbytočného odkladu uplatniť práva z chybného plnenia (reklamovať vec) u predávajúceho podľa predchádzajúceho bodu. Pokiaľ je to možné a nevzniknú tým kupujúcemu značné ťažkosti, je kupujúci spolu s uplatnením reklamácie povinný odovzdať tovar predávajúcemu, a to priamo v mieste uplatnenia reklamácie alebo zaslaním na adresu:

    DPD.sk, Depo 0650, Technická 7, 82104 Bratislava.

    3.1 Alebo pre odoslanie môžete využiť Zásilkovňu, stačí zabalený tovar priniesť na výdajné miesto, nadiktovať obsluhe naše ID (nájdete ho nižšie) a Zásilkovna už zaistí doručenie tovaru k nám (táto služba je určená pre malé zásielky s hmotnosťou do 10 Kg).
    ID: 98619867

    4. Kupujúci predloží doklad o nákupe, príp. záručný list alebo iným spôsobom doloží, že výrobok bol predaný predávajúcim, u ktorého je výrobok reklamovaný, a že záručná lehota sa ešte neskončila. Lehota na vybavenie reklamácie plynie od okamihu uplatnenia reklamácie.

    5. Zákazník je povinný identifikovať reklamovanú chybu a jej rozsah predložením poškodenej veci, prípadne zaslaním fotografií, na ktorých je škoda preukázateľne viditeľná. Bez označenia reklamovanej chyby a jej rozsahu nie je možné začať reklamačné konanie.

    6. Pri reklamácii kupujúci uvedie číslo objednávky, meno a priezvisko, kontaktné údaje (telefón, e-mail), názov tovaru, dátum objednania tovaru a dátum prijatia tovaru, popis chyby, prípadne fotografie reklamovanej chyby, a požiadavku na spôsob vybavenia reklamácie.

    7. Kupujúci je povinný reklamovanú vec zabaliť do pôvodného balenia alebo do vlastného balenia tak, aby nedošlo k jej poškodeniu – napr. nábytok do tvrdej kartónovej škatule. Kupujúci môže využiť inštrukcie na balenie tovaru, ktoré sú dostupné na webových stránkach Predávajúceho. Reklamovanú vec je nutné zabaliť čistú a kompletnú. Zaslanie veľmi znečisteného a hygienicky chybného tovaru môže viesť k zamietnutiu reklamácie. V tomto prípade predávajúci vráti tovar na adresu kupujúceho. Kupujúci nemá nárok na náhradu za prepravné v prípade znečisteného/hygienicky závadného tovaru.

    8. Podľa povahy reklamovanej chyby a požadovaného spôsobu vybavenia reklamácie musí byť tovar doručený vrátane všetkých súčastí a príslušenstva.

    9. Reklamovaný tovar zasielajte na túto adresu:
    DPD.sk
    Depo 0650
    Technická 7
    82104 Bratislava

    9.1 Reklamovaný tovar nezasielajte na dobierku, takéto zásielky sú vrátené späť odosielateľovi a reklamácia sa tak môže zbytočne predĺžiť.

    V. Vybavenie reklamácie
    1. Poverený pracovník rozhodne o reklamácii ihneď, v zložitých prípadoch do 3 pracovných dní – do tejto lehoty sa nezapočítava čas primeraný podľa druhu výrobku potrebný na odborné posúdenie chyby. Rozhodnúť o reklamácii znamená – prijatie alebo odmietnutie reklamácie na základe posúdenia chyby a existencie práva z chybného plnenia. Predávajúci je povinný vydať kupujúcemu písomné potvrdenie o tom, kedy došlo k uplatneniu reklamácie, čo je obsahom reklamácie a aký spôsob vybavenia reklamácie je požadovaný; predávajúci je ďalej povinný vydať potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie vrátane potvrdenia o vykonaní opravy a jej trvaní, prípadne písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie.

    2. Reklamácia bude vybavená bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po márnom uplynutí tejto lehoty má kupujúci právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok. Nasledujúci deň po tom, ako kupujúci reklamáciu uplatnil, je prvým dňom 30-dňovej lehoty. Ak jej koniec pripadá na sobotu, nedeľu či sviatok, potom sa lehota skončí v najbližší nasledujúci pracovný deň.

    3. Záručná lehota sa predlžuje o čas od uplatnenia reklamácie do jej vybavenia, prípadne do okamihu, keď si bol kupujúci povinný vec po oprave prevziať. Ak dôjde k výmene tovaru alebo jeho súčasti, uplatní sa zodpovednosť predávajúceho, akoby išlo o kúpu nového tovaru alebo jeho časti.

    4. Ak je potrebné údaje alebo informácie uvedené v reklamácii doplniť, vyzve predávajúci kupujúceho na ich doplnenie v požadovanom rozsahu. Tento čas sa nezapočítava do lehoty na vybavenie reklamácie.

    5. V prípade oprávnenej reklamácie má kupujúci nárok na náhradu účelne vynaložených nákladov pri uplatnení svojich práv.

    6. Kupujúci má právo na náhradu nákladov na dodanie tovaru v prípade uznania oprávnenosti reklamácie.

    7. Ak si kupujúci zvolil iný ako najlacnejší možný spôsob štandardného vrátenia tovaru, ktorý predávajúci ponúkal, budú zo strany predávajúceho vrátené iba tie náklady, ktoré zodpovedajú najlacnejšiemu spôsobu dodania.

    8. Odpoveď na prijatú reklamáciu je zasielaná na adresu uvedenú kupujúcim v reklamácii a aj na e-mailovú adresu uvedenú v reklamácii, inak na elektronickú adresu kupujúceho uvedenú v používateľskom rozhraní či v objednávke.

    VI. Odstúpenie od kúpnej zmluvy
    1. Ustanovenia tohto článku VI. sa použijú na prípady, keď kúpnu zmluvu uzatvára s predávajúcim kupujúci, ktorý je spotrebiteľom. Spotrebiteľom sa rozumie v súlade so zákonom a obchodnými podmienkami Bonami.cz kupujúci, ktorý nie je podnikateľom a spĺňa definičné znaky spotrebiteľa podľa zákona č. 250/2007 Z.z., o ochrane spotrebiteľa, v znení neskorších predpisov, teda fyzická osoba, ktorá nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo v rámci samostatného výkonu svojho povolania.
    1.1. Možnosť odstúpiť v lehote 365 dní, resp. 45 dní podľa bodu 5 tohto článku má aj kupujúci – podnikateľ. Nevzťahuje sa naň však možnosť odstúpiť v lehote 14 dní bez udania dôvodu podľa bodu 3 tohto článku. V súvislosti s odstúpením v lehote 365 dní, resp. 45 dní sa nižšie uvedené ustanovenia použijú na kupujúceho podnikateľa primerane.

    2. Poučenie o zákonnom práve na odstúpenie od zmluvy a vzor na odstúpenie od zmluvy je súčasťou obchodných podmienok (príloha obchodných podmienok) a je dostupné tu.

    3. Do 14 dní má kupujúci – spotrebiteľ právo od kúpnej zmluvy odstúpiť bez udania dôvodu. Lehota sa počíta od prevzatia tovaru, pričom v prípade, že predmetom kúpnej zmluvy je niekoľko druhov tovaru alebo dodanie niekoľkých častí, plynie táto lehota odo dňa prevzatia poslednej dodávky tovaru.

    4. Kupujúci – spotrebiteľ berie na vedomie, že podľa ustanovení § 7 ods. 6 Zákona o predaji tovaru na diaľku nie je možné okrem iného odstúpiť od kúpnej zmluvy v týchto prípadoch:
    4.1. pri predaji tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek kupujúceho, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného kupujúceho
    4.2. pri predaji tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,
    4.3. pri predaji tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
    4.4. pri predaji tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený a
    4.5. pri predaji zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových záznamov alebo počítačového softvéru predávaných v ochrannom obale, ak kupujúci tento obal rozbalil.

    Kupujúci – spotrebiteľ rovnako nie je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy podľa čl. VI. 17.

    5. Kupujúci – spotrebiteľ aj kupujúci – podnikateľ má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy bez udania dôvodu, a to nad rámec zákonnej lehoty, a to v lehote 365 dní, s výnimkou tovaru, ktorým sú samostatné matrace, pri ktorom sa uplatní lehota na odstúpenie 45 dní a s výnimkou drogérie a kozmetiky, na ktorú sa uplatní lehota na odstúpenie 14 dní. Lehota na odstúpenie začína plynúť odo dňa nasledujúceho po dni, keď kupujúci – spotrebiteľ/podnikateľ alebo ním určená tretia osoba, prevezme tovar.

    6. V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy nad rámec zákonnej lehoty 14 dní od kúpy podľa predchádzajúceho bodu sú kupujúcemu – spotrebiteľovi/podnikateľovi finančné prostriedky vrátené spôsobom zodpovedajúcim rovnakému platobnému prostriedku, ktorý kupujúci – spotrebiteľ/podnikateľ použil na vykonanie počiatočnej transakcie, ak predávajúci neurčí inak. Na požiadanie kupujúceho – spotrebiteľa/podnikateľa sú vrátené finančné prostriedky na bankový účet. V prípade platby v hotovosti kupujúci – spotrebiteľ/podnikateľ súhlasí, že mu bude vracaná suma vrátená prevodom na bankový účet, ktorý bude uvedený vo formulári, ktorý slúži jednak na odstúpenie od zmluvy a zároveň aj ako reklamačný protokol. Podmienky pri odstúpení nad rámec zákonnej lehoty sa riadia podľa nižšie definovaných podmienok.
    6.1. Zrážky z hodnoty tovaru (použije sa iba pri odstúpení od kúpnej zmluvy nad rámec zákonnej 14-dňovej lehoty podľa čl. VI.5. tohto reklamačného poriadku) sú nasledujúce:
    6.1.1. V prípade, že nie je tovar vrátený v originálnom obalovom materiáli, je kupujúcemu – spotrebiteľovi/podnikateľovi znížená vrátená suma o 15 % z obstarávacej ceny.
    6.1.2. V prípade vrátenia tovaru nad rámec zákonnej 14-dňovej lehoty, je predávajúci oprávnený znížiť vrátenú sumu o 5 % za každý začatý mesiac, keď kupujúci –spotrebiteľ/podnikateľ tovar používal.
    6.1.3. V prípade, že je vrátený tovar znečistený, opotrebovaný, poškodený alebo zničený, je predávajúci oprávnený taký tovar vrátiť späť kupujúcemu bez nároku na náhradu obstarávacej hodnoty tovaru.
    6.2. Vyššie uvedené zrážky sa vždy vzťahujú na konkrétny tovar a je možné ich sčítať.
    6.3. Vyššie uvedené zrážky sa nevzťahujú na zákonné odstúpenie od zmluvy v lehote 14 dní od prevzatia tovaru.

    7. Kupujúci – spotrebiteľ je povinný o požiadavke na odstúpenie od kúpnej zmluvy informovať predávajúceho, a to formou jednostranného právneho konania (napríklad listom zaslaným prostredníctvom prevádzkovateľa poštových služieb, faxom, e-mailom, prípadne aj osobne). Vždy je možné priložiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý je na stiahnutie na webových stránkach predávajúceho a je umiestnený na konci tohto dokumentu, prípadne je možné ho na vyžiadanie zaslať na e-mail, nie je to však povinnosťou kupujúceho. Odstúpenie od kúpnej zmluvy môže kupujúci – spotrebiteľ rovnako zaslať na adresu elektronickej pošty predávajúceho: sluzebnicek@bonami.cz
    7.1. V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy nad rámec zákonnej lehoty 14 dní od kúpy je kupujúci – spotrebiteľ/podnikateľ povinný priložiť vyplnený formulár na odstúpenie od zmluvy.

    8. Lehota na odstúpenie od kúpnej zmluvy je dodržaná, ak je odstúpenie od zmluvy odoslané pred uplynutím príslušnej lehoty na adresu predávajúceho. Odstúpenie od kúpnej zmluvy môže kupujúci rovnako zaslať na adresu elektronickej pošty predávajúceho: pomocnicek@bonami.sk

    9. Kupujúci – spotrebiteľ je povinný tovar bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa, keď došlo k odstúpeniu od kúpnej zmluvy, zaslať späť. Lehota sa považuje za zachovanú, ak bude tovar kupujúcim odoslaný späť pred uplynutím 14 dní.

    10. Ak kupujúci – spotrebiteľ odstúpi od kúpnej zmluvy, predávajúci mu vráti bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa, keď predávajúcemu došlo oznámenie o odstúpení od zmluvy, všetky platby, ktoré predávajúci prijal, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov (okrem dodatočných nákladov vzniknutých v dôsledku kupujúcim zvoleného spôsobu dodania, ktorý je iný ako najlacnejší spôsob štandardného dodania ponúkaný predávajúcim).

    11. Na vrátenie platieb predávajúci použije rovnaký platobný prostriedok, ktorý kupujúci – spotrebiteľ použil na vykonanie počiatočnej transakcie, ak sa predávajúci s kupujúcim – spotrebiteľom nedohodne inak. Predávajúci je taktiež oprávnený vrátiť plnenie poskytnuté kupujúcim – spotrebiteľom už pri vrátení tovaru kupujúcim či iným spôsobom, ak s tým kupujúci bude súhlasiť a nevzniknú tým kupujúcemu – spotrebiteľovi ďalšie náklady. V prípade platby v hotovosti, kupujúci súhlasí, že mu bude vracaná suma vrátená prevodom na bankový účet, ktorý bude uvedený v odstúpení od zmluvy.

    12. Priame náklady spojené s vrátením tovaru znáša kupujúci – spotrebiteľ. Predávajúci tieto náklady kupujúcemu nehradí ani spätne.

    13. Predávajúci nie je z dôvodu odstúpenia od kúpnej zmluvy povinný vracať peňažné prostriedky prijaté od kupujúceho – spotrebiteľa skôr, ako mu kupujúci tovar vráti späť alebo preukáže, že mu tovar odoslal, podľa toho, čo nastane skôr. Predávajúci vráti finančné prostriedky bez zbytočného odkladu.

    14. Ak predávajúci poskytne zľavu na tovar v dôsledku kompenzácie jeho kvality pred odstúpením od zmluvy, bude táto suma v prípade následného odstúpenia od kúpnej zmluvy odpočítaná a kupujúcemu – spotrebiteľovi vrátené peňažné prostriedky znížené o poskytnutú zľavu.

    15. Kupujúci – spotrebiteľ zodpovedá zo zákona iba za zníženie hodnoty tovaru v dôsledku nakladania s týmto tovarom iným spôsobom, než ktorý je nutný na oboznámenie sa s povahou a vlastnosťami tovaru, vrátane jeho funkčnosti.
    15.1. Predávajúci si v rámci predĺženej lehoty na odstúpenie od kúpnej zmluvy vyhradzuje právo znížiť vrátenú kúpnu cenu podľa článku VI. 6. týchto podmienok.

    16. Kupujúci – spotrebiteľ súhlasí, že v prípade úhrady v hotovosti mu bude vracaná suma vrátená prevodom na bankový účet, ktorý bude uvedený v reklamačnom protokole.

    17. V prípade elektronických voucherov s automaticky generovaným jedinečným kódom, ktoré nie sú dodávané na hmotnom nosiči, ide o digitálny obsah, ktorý sa dodáva pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy. Z tohto dôvodu nie je možné po prijatí generovaného kódu elektronickou formou od kúpnej zmluvy odstúpiť a požadovať vrátenie finančných prostriedkov.

    18. Ak je spolu s tovarom poskytnutý kupujúcemu darček, je darovacia zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim uzatvorená s rozväzovacou podmienkou, že ak dôjde k odstúpeniu od kúpnej zmluvy spotrebiteľom, stráca darovacia zmluva týkajúca sa takého darčeka účinnosť a kupujúci – spotrebiteľ je povinný spolu s tovarom predávajúcemu vrátiť aj poskytnutý darček.



    Ďalšie užitočné informácie týkajúce sa reklamácií sú dostupné tiež na internetových stránkach predávajúceho.

    Tento reklamačný poriadok nadobúda účinnosť dňa 4.6.2020. Zmeny reklamačného poriadku vyhradené.


    VZOROVÝ FORMULÁR NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY/REKLAMAČNÝ PROTOKOL

    Dokončením registrácie uzavriete s Bonami.cz, a.s. túto zmluvu o spracovaní osobných údajov.