Vytvorte si účet a získajte zľavu až 5 € na prvý nákup. Vytvorte si účet a získajte zľavu až 5 € na prvý nákup.
  • Každý deň nová inšpirácia
  • 5 € v kreditoch na prvý nákup
  • Ukladanie obľúbených produktov
alebo
Vstúpiť prostredníctvom Facebooku
Strážime ho za vás!

Zapli sme sledovanie dostupnosti pre produkt: Produkt už sledujete.

Až bude tento kúsok znovu k dispozícii, na váš e-mail ihneď odošleme správu. Môžete si zmeniť adresu, na ktorú sa má správa zaslať, alebo sledovanie zrušiť. Môžete si zmeniť adresu, na ktorú sa má správa zaslať.

Ok
Sledovanie zrušené

Sledovanie produktov bolo zrušené. Keby ste si to rozmysleli, môžete sledovanie znovu aktivovať.

Ok

Niekto vás predbehol

Mrzí nás to, ale niekto vás predbehol a váš kúsok je už zase vypredaný. Znovu sme sledovanie produktu aktivovali, aby bol nabudúce váš! Pokiaľ už o sledovanie nemáte záujem, môžete sledovanie produktu zrušiť.

Ok

Tento web používa cookies. Viac informácií o používaní súborov, ich uplatnení a schválení nájdete tu

ok
Na Bonami nájdete najširšiu ponuku pre váš domov.
Menu
5 €RegistráciaPrihlásenie5 €Košík
DomovDomovInšpirácia

Pavel Vopařil: chceme tvoriť obsah, ktorý bude baviť, inšpirovať a pomáhať

KATEŘINA CHOUROVÁ • 29. JANUÁR

Bonami oslavuje 8 rokov a zo startupu sa veru poriadne rozrástlo. Avšak zo svojich základných myšlienok, akými sú otvorenosť, kreativita a dôraz na kvalitu ani rokmi nepoľavilo. Tieto hodnoty sa naopak snaží neustále rozvíjať.

Akým najväčším výzvam za posledný rok Bonami čelilo a prečo je stále dôležitejšie zameriavať sa na prepájanie online a offline sveta nám v nasledujúcom rozhovore prezradil CEO Bonami Pavel Vopařil.

Čo je potrebné na to, aby sa pôvodná vízia startupového Bonami stala udržateľnou aj v prípade miliardového biznisu?

Pavel: Žiť to tak. Svet okolo a trh sa rýchlo mení. Ak chce firma prežiť, musí sa prispôsobiť. A to napríklad tým, že sa bude neustále učiť nové veci, naberať iný profil ľudí a meniť štruktúru. Je ale dôležité a skvelé, keď základné princípy zostávajú rovnaké. A to sa, myslím si, Bonami darí veľmi dobre. Snáď aj vďaka tomu dokázalo prekonať rizikové etapy rastu či dve zmeny na pozícii CEO.

Dbá sa na otvorenosť najmä vo vnútri firmy. Typické sú all-hands stretnutia, kedy sa zamestnancom odkrývajú aj tak citlivé údaje, akými sú rozpočet, obrat a pod. To je pomerne netradičné. Prečo je to pre teba prínosné a zmysluplné?

Pavel: Z mnohých dôvodov. Po prvé to poukazuje na vzájomnú dôveru medzi mnou a mojím tímom. Verím, že potenciálne citlivé informácie nepustia ďalej. Kolegovia zároveň vedia, že im budem hovoriť veci tak, ako sú.

Po druhé to umožňuje tímu porozumieť, ako sa ich práca premieta do finančných výsledkov firmy a celkového úspechu. Byť finančne úspešný je objektívnym kritériom toho, ako sú zákazníci spokojní a tým pádom aj ako dobre svoju prácu odvádzame. Firme aj všetkým ľuďom v nej to potom dodáva väčšiu istotu.

A po tretie - ľudia vo firme rovnako väčšinou vedia alebo aspoň tušia, teda mi skrývanie príde vlastne zbytočné a hlúpe.

Rozdiely medzi online a offline svetom sa stierajú. Ten, komu sa podarí oba svety lepšie prepojiť, vyhráva.

Témou posledných rokov je udržateľnosť nielen materiálová, ale aj tá logistická. Ako sa tento trend odráža vo fungovaní Bonami?

Pavel: Ohľadom sortimentu jasne vidíme zvyšujúci sa dopyt po udržateľných výrobkoch, čo je jednoznačne smer, akým sa chceme uberať. Aj v logistike sa učíme nájsť rovnováhu medzi udržateľnosťou a spokojnosťou zákazníkov.

Uvediem na príklade balenia a prepravy zrkadiel. Práve v tomto prípade sa snažíme nájsť rovnováhu medzi tým, ako na balenie využiť čo možno najmenej materiálu, ale zároveň zaručiť, aby zákazníkovi dorazil tovar v perfektnom stave.

Minulý rok bol pre mnoho firiem prelomový, museli zásadne zmeniť fungovanie a prispôsobiť svoj chod viac online svetu. Bonami je však od začiatku založené na online platforme. Existuje napriek tomu niečo, čo sa v tejto dobe naučilo aj Bonami? Urýchlila situácia niektoré kroky?

Pavel: Áno, ale paradoxne to urýchlilo našu expanziu do fyzického sveta. Ukázalo sa, že rozdiely medzi online a offline svetom sa stierajú. Tradiční hráči musia masívne investovať do technológií a hráči v oblasti e-commerce sa musia naučiť fungovať v offline svete. Ten, komu sa podarí oba svety lepšie prepojiť, vyhrá.

V Bonami sme preto vlani otvorili šesť kamenných predajní a v troch krajinách sme spustili vlastnú dopravu s dodatočnými službami. Skrátka snažíme sa naučiť, ako ponúknuť zákazníkovi to najlepšie z oboch svetov.

Prezentovať dizajnové kúsky najmä prostredníctvom webu je pomerne výzva. Zmenilo sa za osem rokov vnímanie online nakupovania nábytku?

Pavel: Jednoznačne. Vidíme všeobecne veľký presun maloobchodu do online priestoru - nábytok nie je výnimkou. Je pravda, že náš segment je v tomto ohľade na začiatku, ale trend je jednoznačný, čo dokazuje aj rast Bonami. Ako hovoríš, je to výzva. Je ale úloha nás, retailerov, aby sme to zákazníkov naučili.

V Bonami preto napríklad garantujeme 365 dní na vrátenie tovaru bez udania dôvodu, otvárame predajne, aby si mohol zákazník prísť ohmatať pohovku alebo koberec a hľadáme ďalšie spôsoby, ako postupne búrať bariéry pre online nákup nábytku.

Zákazníkom sa snažíte vyhovieť aj tvorbou inšpiratívneho obsahu. Plánujete ho ešte ďalej rozširovať a obohacovať o nové platformy?

Pavel: Áno, Bonami bude stáť v budúcnosti na dvoch strategických nohách - na predaji produktov a na tvorbe obsahu, ktorý bude baviť, inšpirovať a pomáhať. V uplynulom roku sme sa snažili vylepšiť sortiment, v ďalších rokoch sa chceme viac zameriavať na tvorbu obsahu naprieč najrôznejšími platformami.

Virtuálna realita môže byť riešenie, ako výrazne pomôcť zákazníkom s výberom pri nakupovaní.

Ďalším krokom, ako uľahčiť zákazníkom výber, by mal byť aj "poradca". Môžeš prezradiť, ako by mal fungovať?

Pavel: Zjednodušene ako rozhovor s erudovaným predajcom v kamennom obchode, ale bez tlaku, že musíš nakúpiť. Chceme zákazníkom stručne vysvetliť, aké sú možnosti, materiály, cenové a kvalitatívne úrovne, na čo si počas rozhodovania dať pozor a čo naopak nepodceniť.

V predajniach by preto mali mať zákazníci napríklad možnosť prezrieť si všetky vzorky materiálov pohoviek či obliečok. Skrátka chceme ponúknuť zákazníkovi čo najviac informácií pre dobré rozhodnutie, pretože veríme, že práve taký servis buduje dlhodobú spokojnosť.

Aké možnosti vidíš napríklad v prezentácii produktov prostredníctvom virtuálnej reality?

Pavel: veľa sa o tom hovorí, niektoré firmy do tejto technológie investujú a myslím, že to môže byť riešenie, ako výrazne pomôcť zákazníkom s online výberom. Uvidíme, ako rýchlo a kam sa využitie virtuálnej reality posunie.

Čo pre teba bolo v Bonami doteraz najväčšou výzvou?

Pavel: Povedal by som dve veci. Najprv udržanie doterajšej silnej a skvelej kultúry v Bonami. Nielenže sa za posledný rok a pol vymenil CEO, ale firma aj výrazne vyrástla a nabrala veľa nových ľudí s veľmi rozdielnym "background-om". Súčasne s tým vybudovalo novú "fyzickú" časť biznisu a väčšiu časť roka sa ľudia nevideli inak ako cez Google Meets.

Každá táto okolnosť je sama o sebe zložitá pre kultúru firmy. Obzvlášť, ak sa toto všetko stane v obyčajnom jednom roku podobne, ako sa to udialo v Bonami.

Druhou výzvou bolo definovať ďalší nový plán pre našich zákazníkov, aby sme obstáli v stále silnejšej konkurencii a aby sa k nám ľudia vracali. Oboje je kľúčové pre to, aby Bonami dlhodobo prežilo. Verím, že sa nám to podarí.

Ktorý krok považuješ za dobu svojho pôsobenia za najodvážnejší a ktorý za najpoučnejší?

Pavel: Keď sa na začiatku minulého roka začínala na trhu prejavovať nervozita z pandémie Covidu a predaje nám začali klesať, veľa som zvažoval, či nezastaviť všetky investície do doby, kým bude situácia priaznivejšia.

Našťastie som sa spoločne so svojím tímom rozhodol, že investujeme nielen do razantného zlepšenie sortimentu a do otvorenia šiestich vlastných predajní, ale aj do Bonami kuriéra v troch krajinách, do zdvojnásobenia skladu a skladových zásob, aby naši zákazníci dostali svoje objednávky čo najskôr s ešte lepším servisom. Toto rozhodnutie chcelo síce veľa odvahy a peňazí, ale Bonami sa bohato vyplatilo.

A najpoučnejší krok? Ako veľmi dôležitá je silná firemná kultúra a super tím ľudí okolo, lebo potom ide všetko ľahšie a rýchlejšie.

Mám rád jednoduchosť v živote, v biznise aj v štýle bývania. Preto mám väčšinu vybavenia svojho domu z Bonami v scandi štýle.

A nakoniec... Ako býva šéf Bonami? Aký štýl uprednostňuješ?

Pavel: Mám rád jednoduchosť, v živote, v biznise aj v štýle bývania. Preto mám väčšinu vybavenia svojho domu z Bonami v scandi štýle, pričom niekoľko dizajnových kusov nábytku s vhodnými doplnkami mi pomohla vybrať naša dizajnérka.