8.1. Práva a povinnosti v prípade kupujúcich - spotrebiteľov týkajúce sa zodpovednosti predávajúceho za vady sa riadia príslušnými všeobecne záväznými predpismi Slovenskej republiky, najmä ustanoveniami § 499 až 510, § 597 až 600, § 618 až 626 a 852g až 852n Občianskeho zákonníka, príslušnými ustanoveniami Spotrebiteľského zákona a v prípade kupujúcich – podnikateľov príslušnými ustanoveniami právnych predpisov Českej republiky.
8.2. Tovar musí byť v súlade s dohodnutými požiadavkami a všeobecnými požiadavkami. Ak predávajúci predáva hnuteľnú vec, ktorá obsahuje digitálny obsah alebo digitálnu službu alebo je s digitálnym obsahom alebo digitálnou službou prepojená takým spôsobom, že absencia digitálneho obsahu alebo digitálnej služby by bránila tomu, aby vec plnila svoje funkcie (ďalej len „vec s digitálnymi prvkami“), musia spĺňať dohodnuté požiadavky a všeobecné požiadavky aj digitálny obsah a digitálna služba bez ohľadu na to, či ich dodáva alebo poskytuje predávajúci alebo iná osoba.
8.3. Tovar je v súlade s dohodnutými požiadavkami, ak najmä
8.3.1. zodpovedá opisu, druhu, množstvu a kvalite vymedzeným v zmluve,
8.3.2. je vhodný na konkrétny účel, s ktorým kupujúci oboznámil predávajúceho najneskôr pri uzavretí zmluvy a s ktorým predávajúci súhlasil,
8.3.3. vyznačuje sa v zmluve vymedzenou schopnosťou plniť funkcie s ohľadom na svoj účel (ďalej len „funkčnosť“),
8.3.4. vyznačuje sa v zmluve vymedzenou schopnosťou fungovať s hardvérom alebo softvérom, s ktorými sa vec rovnakého druhu bežne používa, bez potreby zmeny tovaru, hardvéru alebo softvéru (ďalej len „kompatibilita“), a v zmluve vymedzenou schopnosťou fungovať s hardvérom alebo softvérom odlišnými od tých, s ktorými sa tovar rovnakého druhu bežne používa (ďalej len „interoperabilita“),
8.3.5. vyznačuje sa ďalšími vlastnosťami vymedzenými v zmluve,
8.3.6. je dodaný so všetkým príslušenstvom vymedzeným v zmluve,
8.3.7. je dodaný s návodom na použitie vrátane návodu na montáž a inštaláciu, ako bolo vymedzené v zmluve a
8.3.8. sú dodané aktualizácie vymedzené v zmluve, ak ide o vec s digitálnymi prvkami.
8.4. Tovar je v súlade so všeobecnými požiadavkami, ak
8.4.1. je vhodný na všetky účely, na ktoré sa tovar rovnakého druhu bežne používa s prihliadnutím najmä na právne predpisy, technické normy alebo na kódexy správania platné pre príslušné odvetvie, ak technické normy neboli vypracované,
8.4.2. zodpovedá opisu a kvalite vzorky alebo modelu, ktoré predávajúci sprístupnil kupujúcemu pred uzavretím zmluvy,
8.4.3. je dodaný s príslušenstvom, obalom a návodmi vrátane návodu na montáž a inštaláciu, ktoré môže kupujúci dôvodne očakávať, a
8.4.4. je dodaný v množstve, kvalite a s vlastnosťami vrátane funkčnosti, kompatibility, bezpečnosti a schopnosti zachovať si pri bežnom používaní svoju funkčnosť a výkonnosť (ďalej len „životnosť“), aké sú bežné pre tovar rovnakého druhu a aké môže kupujúci dôvodne očakávať vzhľadom na povahu predaného tovaru a s prihliadnutím na akékoľvek verejné vyhlásenie predávajúceho alebo inej osoby v rovnakom dodávateľskom reťazci vrátane výrobcu, alebo v ich mene, a to najmä pri propagácii tovaru alebo na jeho označení; za výrobcu sa považuje zhotoviteľ veci, dovozca veci na trh Európskej únie z tretej krajiny alebo iná osoba, ktorá sa označuje za výrobcu tým, že na vec umiestni svoje meno, ochrannú známku alebo iné rozlišujúce označenie.
8.5. Ustanovenia čl. 8.4 obchodných podmienok sa nepoužijú v prípade, ak predávajúci pri uzavretí zmluvy výslovne oboznámil kupujúceho, že určitá vlastnosť tovaru nezodpovedá všeobecným požiadavkám, a kupujúci s nesúladom výslovne a osobitne súhlasil.
8.6. Ustanovenia uvedené v čl. 8.3. a čl. 8.4. obchodných podmienok sa ďalej nepoužijú pri tovare predávanom
8.6.1. za nižšiu cenu pre vadu, pre ktorú bola nižšia cena dohodnutá,
8.6.2. ako použitý, na vadu zodpovedajúcu miere používania alebo opotrebenia, ktorú mal tovar pri prevzatí kupujúcim, alebo vyplývala z povahy tovaru,
ak predávajúci pri uzavretí zmluvy výslovne oboznámil kupujúceho, že určitá vlastnosť tovaru nezodpovedá všeobecným požiadavkám, a kupujúci s nesúladom výslovne a osobitne súhlasil.
8.7. Predávajúci nie je viazaný verejným vyhlásením podľa čl. 8.4.4. obchodných podmienok, ak si z opodstatneného dôvodu nebol vedomý ani nemohol byť vedomý verejného vyhlásenia, do času uzavretia zmluvy bolo verejné vyhlásenie opravené rovnakým alebo porovnateľným spôsobom, akým bolo vyhlásené, alebo rozhodnutie kupujúceho uzavrieť zmluvu nemohlo byť verejným vyhlásením ovplyvnené; dôkazné bremeno o týchto skutočnostiach nesie predávajúci.
8.8. Predávajúci zabezpečí, aby počas doby podľa čl. 8.8.1. alebo čl. 8.8.2 obchodných podmienok bol kupujúci upovedomený o aktualizáciách vrátane bezpečnostných aktualizácií, a aby boli kupujúcemu dodané aktualizácie, ktoré sú potrebné na zachovanie súladu predanej veci s digitálnymi prvkami s požiadavkami podľa čl. 8.3. a 8.4. obchodných podmienok.
8.8.1. Ak sa má podľa kúpnej zmluvy dodať digitálny obsah alebo poskytnúť digitálna služba jednorazovo, dobou podľa čl. 8.8. obchodných podmienok, je doba, počas ktorej môže kupujúci dôvodne očakávať, že predaná vec bude spĺňať požiadavky podľa čl. 8.3. a 8.4. obchodných podmienok s prihliadnutím na druh a účel tovaru a digitálnych prvkov, povahu a okolnosti uzavretia kúpnej zmluvy.
8.8.2. Ak sa má podľa kúpnej zmluvy dodávať digitálny obsah alebo poskytnúť digitálna služba nepretržite počas dohodnutej doby, dobou podľa čl. 8.8. obchodných podmienok je táto dohodnutá doba, najmenej však dva roky od dodania veci s digitálnymi prvkami.
8.9. Tovar má vady, ak nie je v súlade s požiadavkami podľa čl. 8.3. a čl. 8.4. obchodných podmienok alebo ak jeho používanie znemožňujú alebo obmedzujú práva tretej osoby vrátane práv duševného vlastníctva.
8.10. Predávajúci zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má tovar v čase jej dodania a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania tovaru.
8.11. Ak je predmetom kúpy vec s digitálnymi prvkami, pri ktorej sa má digitálny obsah dodávať alebo digitálna služba poskytovať nepretržite počas dohodnutej doby, predávajúci zodpovedá za každú vadu digitálneho obsahu alebo digitálnej služby, ktorá sa vyskytne alebo prejaví počas celej dohodnutej doby, najmenej však počas dvoch rokov od dodania veci s digitálnymi prvkami.
8.12. Pri použitom tovare sa strany môžu dohodnúť na kratšej dobe zodpovednosti predávajúceho za vady ako v čl. 8.10. a čl. 8.11. obchodných podmienok, nie však kratšej ako jeden rok od dodania tovaru.
8.13. Predávajúci zodpovedá za vadu, ktorá bola spôsobená nesprávnou montážou alebo inštaláciou tovaru, digitálneho obsahu alebo digitálnej služby, ak
8.13.1. montáž alebo inštalácia bola súčasťou kúpnej zmluvy a bola vykonaná predávajúcim alebo na jeho zodpovednosť, alebo
8.13.2. montáž alebo inštaláciu, ktorú mal vykonať kupujúci, vykonal kupujúci nesprávne v dôsledku nedostatkov návodu na montáž alebo inštaláciu, ktorý mu poskytol predávajúci alebo dodávateľ digitálneho obsahu alebo digitálnej služby.
8.14. Predávajúci nezodpovedá kupujúcemu za
8.14.1. vadu, o ktorej kupujúci vedel už pri uzavretí kúpnej zmluvy,
8.14.2. vadu, ktorú spôsobil sám kupujúci, vrátane vád vzniknutých v dôsledku nesprávneho používania tovaru v rozpore s návodom na použitie alebo spôsobených tzv. vlastnou montážou, alebo jej dôsledkom, t. j. montážou, ktorá nie je súčasťou kúpnej zmluvy, a vada nevznikla na základe nesprávnych pokynov uvedených v návode na montáž, alebo
8.14.3. bežné opotrebenie tovaru spôsobené jeho obvyklým používaním.
8.15. Predávajúci nezodpovedá za vadu veci s digitálnymi prvkami, ktorá bola spôsobená výlučne nenainštalovaním aktualizácie podľa čl. 8.8. obchodných podmienok, ak si kupujúci aktualizáciu nenainštaloval v primeranej lehote po jej dodaní a
8.15.1. predávajúci oboznámil kupujúceho o dostupnosti aktualizácie a následkoch jej nenainštalovania, a
8.15.2. nenainštalovanie alebo nesprávna inštalácia aktualizácie kupujúcim neboli spôsobené nedostatkami v poskytnutom návode na inštaláciu.
8.16. Ak sa vada prejaví do uplynutia doby podľa čl. 8.10. až 8.12. obchodných podmienok, predpokladá sa, že ide o vadu, ktorú mal tovar už v čase dodania. To neplatí, ak sa preukáže opak alebo ak je tento predpoklad nezlučiteľný s povahou tovaru alebo vady.
8.17. Práva zo zodpovednosti za vady uplatňuje kupujúci u predávajúceho na adrese DPD.SK - Bonami vratky, Depo 0650, Pri letisku 19020/5, 82104 Bratislava, alebo e-mailom na adrese pomocnicek@bonami.sk. Pokiaľ je to možné a nevzniknú tým kupujúcemu značné ťažkosti, je kupujúci spolu s uplatnením reklamácie povinný odovzdať tovar predávajúcemu, a to priamo v mieste uplatnenia reklamácie alebo zaslaním na adresu: DPD.SK - Bonami vratky, Depo 0650, Pri letisku 19020/5, 82104 Bratislava.
8.18. Ďalšie práva a povinnosti strán súvisiace so zodpovednosťou predávajúceho za vady upravuje reklamačný poriadok predávajúceho, ktorý je zverejnený na internetovej adrese
tu.