Objavte postele Bonami Selection | Vyberte si tú svoju →
10 € pre vás RegistráciaPrihlásenieKošíkMenu
Posledná zmena VOP dňa 24.10.2023

Všeobecné obchodné podmienky

obchodnej spoločnosti BONAMI.CZ, a.s.

so sídlom Újezd 450/40, Praha 1 – Malá Strana, PSČ 118 00
identifikačné číslo: 242 30 111
zapísaná v obchodnom registri vedenom na Mestskom súde v Prahe, oddiel B, vložka 18575

https://www.bonami.sk
e-mail: pomocnicek@bonami.sk
tel.: 02/208 126 60

pre predaj tovaru prostredníctvom on-line obchodu umiestneného na internetovej adrese www.bonami.sk.
  • Obchodné podmienky sú platné od 24.10.2023

1.   Definícia pojmov

1.1.   Dodacia lehota – lehota, v ktorej sa zaväzuje predávajúci dodať kupujúcemu objednaný tovar.

1.2.   GDPR – NARIADENIE EURÓPSKEHO PARLAMENTU A RADY (EÚ) 2016/679 zo dňa 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb v súvislosti so spracovaním osobných údajov a o voľnom pohybe týchto údajov a o zrušení smernice 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane osobných údajov).

1.3.   Kúpna cena – cena tovaru na základe kúpnej zmluvy. Má charakter ceny zmluvnej a je uvádzaná vrátane DPH v zákonnej výške, pretože predávajúci je platcom DPH. Ku kúpnej cene tovaru je pri odosielaní objednávky a uzatváraní kúpnej zmluvy pripočítaná aj cena dopravy tovaru podľa podmienok ďalej stanovených.

1.4.   Kúpna zmluva – zmluva, ktorá sa uzatvára medzi predávajúcim a kupujúcim, na základe ktorej sa zaväzuje predávajúci odovzdať tovar kupujúcemu a umožniť mu nadobudnúť vlastnícke právo k tomuto tovaru a kupujúci sa zaväzuje tovar prevziať a zaplatiť zaň kúpnu cenu.

1.5.   Kupujúci

1.5.1.   Kupujúci – spotrebiteľ – akákoľvek fyzická osoba, ktorá si na základe objednávky objedná u predávajúceho tovar a zaväzuje sa riadiť týmito obchodnými podmienkami a je spotrebiteľom podľa čl. 1.12. obchodných podmienok.

1.5.2.   Kupujúci – iný subjekt/podnikateľ – je osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení zmluvy koná v rámci svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti alebo samostatného výkonu povolania a osoba podľa čl. 1.9. obchodných podmienok. Za kupujúceho – iný subjekt ako spotrebiteľ – sa podľa tohto odseku považujú aj právnické osoby založené s iným, ako podnikateľským účelom, ktoré však nespĺňajú predpoklady podľa ods. 1.5.1. tohto článku. Ak je ďalej vo všeobecných obchodných podmienkach odkaz na podnikateľa, kupujúceho – podnikateľa, či osobu konajúcu v rámci svojej podnikateľskej činnosti, budú sa tým rozumieť aj právnické osoby podľa predchádzajúcej vety.
Kupujúci – spotrebiteľ a kupujúci – podnikateľ sú ďalej spoločne označovaní ako „kupujúci“.

1.6.   Obchodné podmienky – tieto obchodné podmienky, dostupné na internetovej adrese https://www.bonami.sk/c/obchodne-a-reklamacne-podmienky .

1.7.   Občiansky zákonník – zákon č. 40/1964 Zb., Občiansky zákonník, v znení neskorších predpisov.

1.8.   Okamih vzniku zmluvného vzťahu – zmluvný vzťah medzi predávajúcim a kupujúcim vzniká doručením prijatia objednávky (akceptáciou), ktorá je predávajúcim zaslaná kupujúcemu elektronickou poštou, a to na adresu elektronickej pošty kupujúceho.

1.9.   Podnikateľ – kupujúci, ktorý spĺňa definíciu podnikateľa podľa príslušných ustanovení právnych predpisov Českej republiky.

1.10.   Potvrdenie objednávky – predávajúci neodkladne po prijatí objednávky toto prijatie kupujúcemu potvrdí elektronickou poštou.

1.11.   Predávajúci – spoločnosť BONAMI.CZ, a.s., so sídlom Újezd 450/40, Praha 1 – Malá Strana, PSČ 118 00, identifikačné číslo: 242 30 111, zapísaná v obchodnom registri vedenom na Mestskom súde v Prahe, oddiel B, vložka 18575.

1.12.   Spotrebiteľ – kupujúci, ktorý nie je podnikateľom a spĺňa definičné znaky spotrebiteľa podľa Občianskeho zákonníka, teda fyzická osoba, ktorá nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo v rámci samostatného výkonu svojho povolania.

1.13.   Spotrebiteľský zákon – zákon č. 108/2024 Z. z., o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov, v znení neskorších predpisov.

1.14.   Webová stránka predávajúceho – https://www.bonami.sk/

1.15.   Zákon o elektronických komunikáciách – zákon č. 452/2021 Z.z., o elektronických komunikáciách, v znení neskorších predpisov.

1.16.   Zaslanie objednávky – objednávku kupujúci odošle predávajúcemu kliknutím na tlačidlo „Zaplatiť“ s uvedením zvoleného spôsobu platby na webovom rozhraní obchodu.

1.17.   Tovar – akákoľvek hmotná hnuteľná vec, ktorá je ponúkaná predávajúcim na predaj. Je to kupujúcim objednaný predmet kúpy podľa kúpnej zmluvy, ktorá medzi zmluvnými stranami vzniká okamihom potvrdenia objednávky e-mailom (akceptáciou) podľa bodu 4.6. týchto obchodných podmienok. Rozhodujúce sú údaje o tovare vrátane kúpnej ceny v okamihu odoslania objednávky zo strany kupujúceho do rúk predávajúceho. Keď sa vo všeobecných obchodných podmienkach a v reklamačnom poriadku používa pojem „tovar“ znamená to aj pojem „vec“.

2.   Úvodné ustanovenia

2.1.   Tieto obchodné podmienky (ďalej len „obchodné podmienky“) obchodnej spoločnosti BONAMI.CZ, a.s., so sídlom Újezd 450/40, Praha 1 – Malá Strana, PSČ 118 00, identifikačné číslo: 242 30 111, zapísanej v obchodnom registri vedenom na Mestskom súde v Prahe, oddiel B, vložka 18575 (ďalej len „predávajúci“) upravujú vzájomné práva a povinnosti zmluvných strán vzniknuté v súvislosti alebo na základe kúpnej zmluvy (ďalej len „kúpna zmluva“) uzatváranej medzi predávajúcim a inou fyzickou či právnickou osobou (ďalej len „kupujúci“) prostredníctvom internetového obchodu predávajúceho. Internetový obchod je predávajúcim prevádzkovaný na webovej stránke umiestnenej na internetovej adrese www.bonami.sk, a to prostredníctvom webového rozhrania (ďalej len „webové rozhranie obchodu“).

2.2.   Obchodné podmienky ďalej upravujú práva a povinnosti zmluvných strán pri využívaní webovej stránky predávajúceho umiestnenej na adrese www.bonami.sk (ďalej len „webová stránka“) a ďalšie súvisiace právne vzťahy.

2.3.   Tieto obchodné podmienky sa vzťahujú tak na fyzickú osobu nepodnikateľa a sú určené pre právny vzťah medzi podnikateľom (predávajúcim) a spotrebiteľom (kupujúcim), ako aj na právne vzťahy medzi podnikateľom (predávajúcim) a podnikateľom (kupujúcim). S výnimkou prípadov výslovne uvedených v tomto dokumente, ustanovenia týchto obchodných podmienok týkajúce sa spotrebiteľov sa nevzťahujú na prípady, keď osoba, ktorá má v úmysle nakúpiť tovar od predávajúceho, koná pri objednávaní tovaru v rámci svojej podnikateľskej činnosti.

2.3.1.   Právne vzťahy vznikajúce medzi predávajúcim a kupujúcim – spotrebiteľom, ako je vymedzené v článku 1.5.1., výslovne neupravené týmto obchodnými podmienkami, sa riadia príslušnými právnymi predpismi Slovenskej republiky, a to najmä príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka a Spotrebiteľského zákona.

2.3.2.   Ak je kupujúcim tzv. iný subjekt ako spotrebiteľ alebo podnikateľ, ako je uvedené v článku 1.5.2., riadia sa ich právne vzťahy neupravené týmito obchodnými podmienkami právnym poriadkom Českej republiky.

2.4.   Ustanovenia odchylné od obchodných podmienok je možné dohodnúť v kúpnej zmluve. Odchylné dohody v kúpnej zmluve majú prednosť pred ustanoveniami týchto obchodných podmienok.

2.5.   Ustanovenia obchodných podmienok sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. Kúpna zmluva a obchodné podmienky sú vyhotovené v slovenskom jazyku. Kúpnu zmluvu je možné uzatvoriť iba v slovenskom jazyku.

2.6.   Znenie obchodných podmienok môže predávajúci meniť či dopĺňať. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté počas účinnosti predchádzajúceho znenia obchodných podmienok.

2.7.   Zaslaním objednávky kupujúci potvrdzuje, že sa oboznámil s týmito obchodnými podmienkami, ktorých neoddeliteľnú súčasť tvorí reklamačný poriadok, a že s nimi súhlasí, a to v znení platnom a účinnom v okamihu odoslania objednávky. Na tieto obchodné podmienky je kupujúci dostatočným spôsobom pred samotným uskutočnením objednávky upozornený a má možnosť sa s nimi oboznámiť. Prijatie tovaru kupujúcim od predávajúceho, ako aj záväzná objednávka potvrdená predávajúcim, platí ako uznanie a uzatvorenie zmluvy podľa týchto obchodných podmienok a kupujúci súhlasí s obchodnými podmienkami v znení k okamihu odoslania záväznej objednávky a je nimi viazaný okamihom uzatvorenia zmluvy. Tieto obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou uzatváranej kúpnej zmluvy.

3.   Používateľský účet

3.1.   Na základe registrácie kupujúceho vykonanej na webovej stránke predávajúceho (ďalej len „registrácia“) je predávajúci oprávnený kupujúceho informovať o novo publikovaných produktoch pravidelnými oznámeniami, ktorých príjem môže kupujúci kedykoľvek zrušiť vo svojom používateľskom účte alebo kliknutím na príslušný odkaz umiestnený v každom newsletteri. Predávajúci nemá povinnosť tieto e-maily posielať všetkým kupujúcim. K tomu bližšie v článku 11. týchto obchodných podmienok.

3.2.   Registrácia je úplne dobrovoľná a bezplatná. Prezeranie webovej stránky predávajúceho, objednávanie tovaru a uzatvorenie kúpnej zmluvy je dostupné tiež bez registrácie. Registrácia je nutná iba pri používaní niektorých funkcií webovej stránky predávajúceho.

3.3.   Registráciu na webovej stránke môžu vykonávať iba osoby staršie ako 15 rokov.

3.4.   Pre registráciu na webovej stránke predávajúceho je kupujúci povinný vyplniť registračný formulár. Pole nutné k vyplneniu sú označené hviezdičkou. Po úspešnom dokončení registrácie je kupujúci prihlásený ku svojmu účtu vytvorenému na webových stránkach predávajúceho pomocou používateľského mena a hesla, ktoré označil pri registrácií. Vytvorením profilu a zaškrtnutím políčka "Súhlasím a prijímam Všeobecné obchodní podmienky a Zásady ochrany osobných údajov Bonami.cz" sa má za to, že sa kupujúci oboznámil s týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami, a že ich prijíma.

3.5.   Kupujúci majú možnosť sa zaregistrovať na webových stránkach predávajúceho prostredníctvom Facebooku. V týchto prípadoch sú údaje nevyhnutné pre vyplnenie registračného formulára automaticky generované z údajov uvedených na Facebooku. Pri prihlásení na webových stránkach predávajúceho pomocou Facebooku a zaškrtnutia políčka "Súhlasím a prijímam Všeobecné obchodní podmienky a Zásady ochrany osobných údajov Bonami.cz" sa má za to, že sa kupujúci oboznámil s týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami, a že ich prijíma.

3.6.   Na základe registrácie zriadi predávajúci používateľský účet kupujúceho (ďalej len „používateľský účet“). Prístup k používateľskému účtu je zabezpečený používateľským menom a heslom. Kupujúci je povinný zachovávať mlčanlivosť, čo sa týka informácií nevyhnutných na prístup do jeho používateľského účtu a berie na vedomie, že predávajúci nenesie zodpovednosť za porušenie tejto povinnosti zo strany kupujúceho.

3.7.   Pri registrácii na webovej stránke a pri objednávaní tovaru je kupujúci povinný uvádzať správne a pravdivo všetky svoje údaje. Údaje uvedené v používateľskom účte je kupujúci pri akejkoľvek ich zmene povinný aktualizovať. Údaje uvedené kupujúcim v používateľskom účte a pri objednávaní tovaru sú predávajúcim považované za správne.

3.8.   Kupujúci nesmie umožniť využívanie používateľského účtu tretím osobám.

3.9.    Predávajúci môže kedykoľvek zrušiť používateľský účet, najmä tak urobí v prípade, keď kupujúci svoj používateľský účet dlhšiu dobu nevyužíva, či v prípade, keď kupujúci poruší niektorú zo svojich povinností vyplývajúcich z kúpnej zmluvy (vrátane týchto obchodných podmienok).

3.9.1.     Kupujúci berie na vedomie, že používateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, a to najmä s ohľadom na nutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia predávajúceho, prípadne nutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia tretích osôb.

4.   Uzatvorenie kúpnej zmluvy

4.1.   Webové rozhranie obchodu obsahuje zoznam tovaru ponúkaného predávajúcim na predaj, a to vrátane uvedenia cien jednotlivého ponúkaného tovaru. Ceny ponúkaného tovaru sú uvedené vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých súvisiacich poplatkov s výnimkou nákladov na doručenie tovaru. Ponuka predaja tovaru a ceny tohto tovaru zostávajú v platnosti v čase, keď sú zobrazované vo webovom rozhraní obchodu a nevypršala lehota časovo obmedzenej kampane, ak boli súčasťou takej kampane. Týmto ustanovením nie je obmedzená možnosť predávajúceho uzatvoriť kúpnu zmluvu za individuálne dohodnutých podmienok. Všetky ponuky predaja tovaru umiestnené vo webovom rozhraní obchodu sú nezáväzné a informatívneho charakteru a predávajúci nie je povinný uzatvoriť kúpnu zmluvu týkajúcu sa tohto tovaru. Nezáväzný a informatívny charakter sa nevzťahuje na informácie o vlastnostiach tovaru v zmysle čl. 4.5. obchodných podmienok.

4.2.   Webové rozhranie obchodu obsahuje tiež informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru. Informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru uvedené vo webovom rozhraní obchodu platia iba v prípadoch, keď je tovar doručovaný v rámci územia Slovenskej republiky. Dodanie tovaru je možné iba v rámci Slovenskej republiky. Tovar nie je možné doručovať do iného štátu.

4.3.   Pre objednanie tovaru vyplní kupujúci objednávkový formulár vo webovom rozhraní obchodu. Objednávkový formulár obsahuje najmä informácie o:

4.3.1.   objednávanom tovare (objednávaný tovar pridá kupujúci do elektronického nákupného košíka webového rozhrania obchodu kliknutím na tlačidlo „pridať do košíka“),

4.3.2.   nákladoch spojených s dodaním tovaru vrátane balného a nákladoch na dopravu a údajoch o požadovanom spôsobe doručenia objednávaného tovaru (objednávkový formulár umožňuje voľbu dopravcu podľa individuálnych preferencií kupujúceho),

4.3.3.   spôsobe úhrady kúpnej ceny tovaru (objednávkový formulár umožňuje voľbu spôsobu platby podľa individuálnych preferencií kupujúceho).

Informácie, ktoré kupujúci uviedol v objednávkovom formulári, tvoria spolu objednávku (ďalej spoločne len ako „objednávka“).

4.4.   Pred odoslaním objednávky predávajúcemu kliknutím na príslušné tlačidlo je kupujúcemu umožnené skontrolovať a meniť údaje, ktoré do objednávky kupujúci vložil, a to aj s ohľadom na možnosť kupujúceho zisťovať a opravovať chyby vzniknuté pri zadávaní dát do objednávky. V závislosti na zvoleného spôsobu platby, kupujúci objednávku odošle predávajúcemu kliknutím na tlačidlo „Zaplatiť“ s uvedením zvoleného spôsobu platby. Údaje uvedené v objednávke sú týmto okamihom predávajúcim považované za správne.

4.5.   Odoslaním objednávky podľa čl. 4.4. obchodných podmienok kupujúci potvrdzuje, že sa mal možnosť oboznámiť s informáciami o vlastnostiach tovaru, ktorý kupuje, nákladoch na dopravu a celkovej cene, ktorú je kupujúci povinný uhradiť.

4.6.   Predávajúci neodkladne po prijatí objednávky toto prijatie kupujúcemu potvrdí elektronickou poštou (potvrdenie objednávky), a to na adresu elektronickej pošty kupujúceho uvedenú v používateľskom rozhraní či v objednávke (ďalej len „elektronická adresa kupujúceho“).

4.7.   Predávajúci je vždy oprávnený v závislosti od charakteru objednávky (množstvo tovaru, výška kúpnej ceny, predpokladané náklady na dopravu) požiadať kupujúceho o dodatočné potvrdenie objednávky (napríklad písomne či telefonicky).

4.8.   Zmluvný vzťah medzi predávajúcim a kupujúcim vzniká doručením prijatia objednávky (akceptáciou), ktorá je predávajúcim zaslaná kupujúcemu elektronickou poštou, a to na adresu elektronickej pošty kupujúceho.

4.9.   Kupujúci berie na vedomie, že predávajúci nie je povinný uzatvoriť kúpnu zmluvu, a to najmä s osobami, ktoré predtým podstatným spôsobom porušili svoje povinnosti voči predávajúcemu.

4.10.   Kupujúci súhlasí s použitím komunikačných prostriedkov na diaľku pri uzatváraní kúpnej zmluvy. Predávajúci je povinný dodatočne potvrdiť kupujúcemu takto dohodnutú kúpnu zmluvu v textovej podobe zaslaním potvrdenia objednávky na elektronickú adresu kupujúceho. Náklady vzniknuté kupujúcemu pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzatvorením kúpnej zmluvy (náklady na internetové pripojenie, náklady na telefonické hovory) si hradí kupujúci sám.

5.   Cena tovaru a Platobné podmienky

5.1.   Cena tovaru je vždy uvedená ako cena konečná vrátane DPH. Cena tovaru nezahŕňa náklady na dopravu tovaru k zákazníkovi, pričom ponuka predaja tovaru a ceny tohto tovaru zostávajú v platnosti v čase, keď sú zobrazované vo webovom rozhraní. Spolu s kúpnou cenou je kupujúci povinný zaplatiť predávajúcemu aj náklady spojené s balením a dodaním tovaru v dohodnutej výške. Informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru sú uvedené zvlášť. Ak nie je uvedené výslovne inak, rozumejú sa ďalej kúpnou cenou aj náklady spojené s balením tovaru.

5.2.   Cenu tovaru a prípadné náklady spojené s dodaním tovaru podľa kúpnej zmluvy môže kupujúci uhradiť predávajúcemu podľa spôsobov ponúkaných v objednávkovom formulári. Predávajúci môže ponúknuť aj ďalšie spôsoby úhrady. Predávajúci je oprávnený obmedziť akýkoľvek spôsob platby z technických dôvodov, z dôvodu prekážok na strane predávajúceho alebo kupujúceho alebo z dôvodu vyššej moci.

5.3.   Predávajúci nepožaduje od kupujúceho zálohu či inú obdobnú platbu podľa ust. §15 ods. 1 písm. k) Spotrebiteľského zákona.

5.4.   V prípade platby na dobierku je kúpna cena splatná pri prevzatí tovaru. 

5.5.   V prípade bezhotovostnej platby je kúpna cena splatná do 3 dní od uzatvorenia kúpnej zmluvy. V prípade bezhotovostnej platby je kupujúci povinný uhradiť kúpnu cenu tovaru spolu s uvedením variabilného symbolu platby. V prípade bezhotovostnej platby je záväzok kupujúceho uhradiť kúpnu cenu splnený okamihom pripísania príslušnej sumy na účet predávajúceho.

5.6.   Predávajúci je oprávnený, najmä v prípade, že zo strany kupujúceho nedôjde k dodatočnému potvrdeniu objednávky (čl. 4.7. obchodných podmienok), požadovať uhradenie celej kúpnej ceny ešte pred odoslaním tovaru kupujúcemu.

5.7.   Prípadné zľavy z ceny tovaru poskytnuté predávajúcim kupujúcemu nie je možné vzájomne kombinovať.

5.8.   Ak je to v obchodnom styku obvyklé alebo ak je tak stanovené všeobecne záväznými právnymi predpismi, vystaví predávajúci, čo sa týka platieb vykonávaných na základe kúpnej zmluvy, kupujúcemu daňový doklad – faktúru. Predávajúci je platcom dane z pridanej hodnoty. Daňový doklad – faktúru vystaví predávajúci kupujúcemu po doručení tovaru kupujúcemu a zašle ho v elektronickej podobe na elektronickú adresu kupujúceho.

5.9.   Podľa zákona č. 289/2008 Z.z. o používaní elektronickej registračnej pokladnice v znení neskorších predpisov je predávajúci povinný vystaviť kupujúcemu pokladničný doklad. Zároveň je povinný zaevidovať prijatú tržbu u správcu dane on-line; v prípade technického výpadku najneskôr do 96 hodín.

6.   Odstúpenie od kúpnej zmluvy

6.1.   Odstúpiť od kúpnej zmluvy podľa § 19 Spotrebiteľského zákona môže iba fyzická osoba – spotrebiteľ.

6.1.1.   Odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa nasledujúcich ustanovení platí pre kupujúceho – spotrebiteľa.

6.1.2.   Právo spotrebiteľa odstúpiť od tohto typu spotrebiteľských zmlúv založené § 19 Spotrebiteľského zákona neobmedzuje právo podnikateľa odstúpiť od kúpnej zmluvy podľa príslušných ustanovení právnych predpisov Českej republiky.

6.2.   Kupujúci – spotrebiteľ berie na vedomie, že podľa ustanovenia § 19 ods. 1 Spotrebiteľského zákona nie je možné okrem iného odstúpiť od kúpnej zmluvy, ktorej predmetom je:

6.2.1.   dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácií kupujúceho alebo tovaru vyrobeného na mieru,

6.2.2.   dodanie tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze,

6.2.3.   dodanie tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,

6.2.4.   dodanie tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený a

6.2.5.   pri predaji zvukových záznamov, obrazových záznamov, audiovizuálnych záznamov alebo softvéru v ochrannom obale, ktorý bol po dodaní porušený.

6.3.   Ak nejde o prípad uvedený v čl. 6.2. obchodných podmienok či o iný prípad, keď nie je možné od kúpnej zmluvy odstúpiť v zmysle ustanovenia § 19 ods. 1 Spotrebiteľského zákona, má kupujúci – spotrebiteľ v súlade s ustanovením § 19 Spotrebiteľského zákona právo od kúpnej zmluvy odstúpiť, a to do štrnástich (14) dní od prevzatia tovaru kupujúcim - spotrebiteľom. Tovar sa považuje za prevzatý kupujúcim - spotrebiteľom okamihom, keď kupujúci alebo ním určená tretia osoba okrem dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa:

6.3.1.   tovary objednané kupujúcim - spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,

6.3.2.   dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,

6.3.3.   tovar dodáva opakovane počas určitej doby, okamihom prevzatia prvého tovaru.

Spotrebiteľ môže odstúpiť od kúpnej zmluvy aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.

6.4.   Prílohu týchto obchodných podmienok tvorí vzorový formulár na odstúpenie od kúpnej zmluvy. Kupujúci - spotrebiteľ je oprávnený tento formulár použiť.

6.5.   Odstúpenie od kúpnej zmluvy kupujúci - spotrebiteľ zasiela na túto adresu:
DPD.SK - Bonami vratky
Depo 0650
Pri letisku 19020/5
82104 Bratislava

Odstúpenie od kúpnej zmluvy môže kupujúci – spotrebiteľ takisto zaslať na adresu elektronickej pošty predávajúceho: pomocnicek@bonami.sk.

6.6.   Odstúpenie od kúpnej zmluvy musí byť odoslané predávajúcemu v lehote do 14 dní od prevzatia tovaru. Pri zmluve o poskytnutí služby alebo pri zmluve o dodaní digitálneho obsahu inak ako na hmotnom nosiči lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa uzavretia zmluvy.

6.7.   V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy podľa čl. 6.3. obchodných podmienok sa kúpna zmluva od začiatku ruší. Kupujúci – spotrebiteľ berie na vedomie, že pokiaľ tovar vrátený kupujúcim – spotrebiteľom bude poškodený, opotrebovaný či čiastočne spotrebovaný, vzniká predávajúcemu voči kupujúcemu nárok na náhradu škody jemu tým vzniknutej. Ak kupujúci – spotrebiteľ zníži hodnotu tovaru, je predávajúci oprávnený nárok na úhradu vzniknutej škody jednostranne započítať oproti nároku kupujúceho na vrátenie kúpnej ceny. Kupujúci – spotrebiteľ môže odstúpiť od kúpnej zmluvy aj vo vzťahu len ku konkrétnemu tovaru alebo tovarom, ak predávajúci na základe kúpnej zmluvy dodal viacero tovarov.

6.8.   Tovar musí byť kupujúcim – spotrebiteľom predávajúcemu vrátený do štrnástich (14) dní odo dňa odstúpenia od kúpnej zmluvy. Lehota sa považuje za zachovanú, ak bude tovar kupujúcim odoslaný späť pred uplynutím 14 dní.

6.9.   V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy podľa čl. 6.3. obchodných podmienok vráti predávajúci peňažné prostriedky prijaté od kupujúceho – spotrebiteľa v rozsahu zodpovedajúcom odstúpeniu od kúpnej zmluvy do štrnástich (14) dní od dňa doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy kupujúcim – spotrebiteľom, a to rovnakým spôsobom, akým ich predávajúci od kupujúceho – spotrebiteľa prijal. Predávajúci je taktiež oprávnený vrátiť plnenie poskytnuté kupujúcim – spotrebiteľom už pri vrátení tovaru kupujúcim – spotrebiteľom či iným spôsobom, ak s tým kupujúci – spotrebiteľ bude súhlasiť a nevzniknú tým kupujúcemu – spotrebiteľovi ďalšie náklady. V prípade platby v hotovosti, kupujúci – spotrebiteľ súhlasí, že mu bude vrátená suma prevodom na bankový účet, ktorý bude uvedený v odstúpení od zmluvy. Ak odstúpi kupujúci – spotrebiteľ od kúpnej zmluvy, predávajúci nie je povinný vrátiť prijaté peňažné prostriedky kupujúcemu – spotrebiteľovi skôr, ako mu je tovar doručený, alebo kupujúci preukáže, že tovar predávajúcemu odoslal. Predávajúci nie je povinný uhradiť kupujúcemu - spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si kupujúci - spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob dodania, ako je najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na dodanie, ktoré si zvolil kupujúci - spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný spotrebiteľom.

6.10.   Ak odstúpi kupujúci – spotrebiteľ od kúpnej zmluvy, znáša kupujúci – spotrebiteľ náklady spojené s vrátením tovaru predávajúcemu, a to aj v tom prípade, keď tovar nemôže byť vrátený pre svoju povahu obvyklou poštovou cestou.

6.11.   Ďalšie práva a povinnosti strán súvisiace s odstúpením od zmluvy podľa čl. 6.3. obchodných podmienok upravuje reklamačný poriadok predávajúceho, ktorý je neoddeliteľnou súčasťou týchto obchodných podmienok.

6.12.   V prípadoch, kedy má kupujúci právo od kúpnej zmluvy odstúpiť, je predávajúci tiež oprávnený od kúpnej zmluvy odstúpiť, a to až do okamihu prevzatia tovaru kupujúcim. V takom prípade vráti predávajúci kupujúcemu - spotrebiteľovi kúpnu cenu bez zbytočného odkladu, a to bezhotovostne na účet určený kupujúcim.

6.13.   Ak je spoločne s tovarom poskytnutý kupujúcemu – spotrebiteľovi darček, je darovacia zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim uzatvorená s rozväzovacou podmienkou, že ak dôjde k odstúpeniu od kúpnej zmluvy kupujúcim – spotrebiteľom, stráca darovacia zmluva týkajúca sa takého darčeka účinnosť a kupujúci – spotrebiteľ je povinný spolu s tovarom predávajúcemu vrátiť aj poskytnutý darček.

6.14.    Predávajúci umožňuje kupujúcemu, bez ohľadu na to, či pri uzatváraní a plnení zmluvy koná ako spotrebiteľ alebo podnikateľ, odstúpiť od kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu a vrátiť tovar v lehote 365 dní a v prípade predaja samostatných matracov v lehote 45 dní, odo dňa nasledujúceho po dni, keď kupujúci alebo ním určená tretia osoba okrem dopravcu prevezme tovar. Táto predĺžená lehota na odstúpenie od kúpnej zmluvy sa nevzťahuje na predaj drogérie a kozmetiky a kuchynských blkov. Podrobné pravidla takto predĺženej lehoty pre odstúpenie od kúpnej zmluvy sú uvedené v reklamačnom poriadku predávajúceho.

7.   Preprava a dodanie tovaru

7.1.   Spôsob doručenia tovaru určuje predávajúci, ak nie je v kúpnej zmluve stanovené inak. V prípade, že je spôsob dopravy dohodnutý na základe požiadavky kupujúceho, znáša kupujúci riziko a prípadné dodatočné náklady spojené s týmto spôsobom dopravy.

7.2.   Predávajúci sa zaväzuje dodať objednaný tovar kupujúcemu v primeranej lehote (ďalej len „dodacia lehota“). Dodávky tovaru, ktoré predávajúci potvrdil, budú realizované podľa dodacích možností predávajúceho, obvykle od dvoch (2) do štyroch (4) pracovných dní od potvrdenia objednávky. Tovar na objednávku u dodávateľa sa doručuje obvykle v lehote dvadsiatich (20) až sedemdesiatich piatich (75) dní. Vo výnimočných prípadoch môže predávajúci jednostranne predĺžiť lehotu dodania, a to aj opakovane. Predávajúci si vyhradzuje právo predĺžiť dodaciu lehotu z dôvodu vyššej moci alebo v prípadoch, keď nie je možné z objektívnych príčin dodať tovar v uvedenej lehote. V prípade predĺženia dodacej lehoty informuje predávajúci kupujúceho prostredníctvom e-mailu na elektronickú adresu kupujúceho alebo správy SMS. Kupujúci - spotrebiteľ má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť aj bez poskytnutia dodatočne primeranej lehoty na dodanie, ak

7.2.1.    predávajúci odmietol vec dodať,

7.2.2.    včasné dodanie bolo mimoriadne dôležité vzhľadom na všetky okolnosti uzavretia zmluvy, alebo

7.2.3.    kupujúci - spotrebiteľ pred uzavretím kúpnej zmluvy predávajúceho oboznámil, že včasné dodanie je mimoriadne dôležité.

7.3.   Ak je predávajúci podľa kúpnej zmluvy povinný dodať tovar na miesto určené kupujúcim v objednávke, je kupujúci povinný prevziať tovar pri dodaní. Ak neprevezme kupujúci tovar pri dodaní, je predávajúci oprávnený od kúpnej zmluvy odstúpiť.

7.4.   V prípade, že je z dôvodov na strane kupujúceho nutné tovar doručovať opakovane alebo iným spôsobom, ako bolo uvedené v objednávke, je kupujúci povinný uhradiť náklady spojené s opakovaným doručovaním tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia.

7.5.   Pri prevzatí tovaru od prepravcu je kupujúci povinný skontrolovať neporušenosť obalov tovaru a v prípade akýchkoľvek nedostatkov toto neodkladne oznámiť prepravcovi. V prípade zistenia porušenia obalu svedčiaceho o neoprávnenom vniknutí do zásielky nemusí kupujúci zásielku od prepravcu prevziať. Podpisom dodacieho listu kupujúci potvrdzuje, že obal zásielky obsahujúcej tovar bol neporušený. Týmto nie sú dotknuté práva kupujúceho zo zodpovednosti za chyby tovaru a ďalšie práva kupujúceho vyplývajúce zo všeobecne záväzných právnych predpisov.

7.6.   Ďalšie práva a povinnosti strán pri preprave tovaru môžu upraviť zvláštne dodacie podmienky predávajúceho, ak sú predávajúcim vydané.

8.   Práva zo zodpovednosti za vady

8.1.   Práva a povinnosti v prípade kupujúcich - spotrebiteľov týkajúce sa zodpovednosti predávajúceho za vady sa riadia príslušnými všeobecne záväznými predpismi Slovenskej republiky, najmä ustanoveniami § 499 až 510, § 597 až 600, § 618 až 626 a 852g až 852n Občianskeho zákonníka, príslušnými ustanoveniami Spotrebiteľského zákona a v prípade kupujúcich – podnikateľov príslušnými ustanoveniami právnych predpisov Českej republiky.

8.2.   Tovar musí byť v súlade s dohodnutými požiadavkami a všeobecnými požiadavkami. Ak predávajúci predáva hnuteľnú vec, ktorá obsahuje digitálny obsah alebo digitálnu službu alebo je s digitálnym obsahom alebo digitálnou službou prepojená takým spôsobom, že absencia digitálneho obsahu alebo digitálnej služby by bránila tomu, aby vec plnila svoje funkcie (ďalej len „vec s digitálnymi prvkami“), musia spĺňať dohodnuté požiadavky a všeobecné požiadavky aj digitálny obsah a digitálna služba bez ohľadu na to, či ich dodáva alebo poskytuje predávajúci alebo iná osoba.

8.3.   Tovar je v súlade s dohodnutými požiadavkami, ak najmä

8.3.1.    zodpovedá opisu, druhu, množstvu a kvalite vymedzeným v zmluve,

8.3.2.    je vhodný na konkrétny účel, s ktorým kupujúci oboznámil predávajúceho najneskôr pri uzavretí zmluvy a s ktorým predávajúci súhlasil,

8.3.3.    vyznačuje sa v zmluve vymedzenou schopnosťou plniť funkcie s ohľadom na svoj účel (ďalej len „funkčnosť“),

8.3.4.    vyznačuje sa v zmluve vymedzenou schopnosťou fungovať s hardvérom alebo softvérom, s ktorými sa vec rovnakého druhu bežne používa, bez potreby zmeny tovaru, hardvéru alebo softvéru (ďalej len „kompatibilita“), a v zmluve vymedzenou schopnosťou fungovať s hardvérom alebo softvérom odlišnými od tých, s ktorými sa tovar rovnakého druhu bežne používa (ďalej len „interoperabilita“),

8.3.5.    vyznačuje sa ďalšími vlastnosťami vymedzenými v zmluve,

8.3.6.    je dodaný so všetkým príslušenstvom vymedzeným v zmluve,

8.3.7.    je dodaný s návodom na použitie vrátane návodu na montáž a inštaláciu, ako bolo vymedzené v zmluve a

8.3.8.    sú dodané aktualizácie vymedzené v zmluve, ak ide o vec s digitálnymi prvkami.

8.4.   Tovar je v súlade so všeobecnými požiadavkami, ak

8.4.1.    je vhodný na všetky účely, na ktoré sa tovar rovnakého druhu bežne používa s prihliadnutím najmä na právne predpisy, technické normy alebo na kódexy správania platné pre príslušné odvetvie, ak technické normy neboli vypracované,

8.4.2.   zodpovedá opisu a kvalite vzorky alebo modelu, ktoré predávajúci sprístupnil kupujúcemu pred uzavretím zmluvy,

8.4.3.    je dodaný s príslušenstvom, obalom a návodmi vrátane návodu na montáž a inštaláciu, ktoré môže kupujúci dôvodne očakávať, a

8.4.4.   je dodaný v množstve, kvalite a s vlastnosťami vrátane funkčnosti, kompatibility, bezpečnosti a schopnosti zachovať si pri bežnom používaní svoju funkčnosť a výkonnosť (ďalej len „životnosť“), aké sú bežné pre tovar rovnakého druhu a aké môže kupujúci dôvodne očakávať vzhľadom na povahu predaného tovaru a s prihliadnutím na akékoľvek verejné vyhlásenie predávajúceho alebo inej osoby v rovnakom dodávateľskom reťazci vrátane výrobcu, alebo v ich mene, a to najmä pri propagácii tovaru alebo na jeho označení; za výrobcu sa považuje zhotoviteľ veci, dovozca veci na trh Európskej únie z tretej krajiny alebo iná osoba, ktorá sa označuje za výrobcu tým, že na vec umiestni svoje meno, ochrannú známku alebo iné rozlišujúce označenie.

8.5.   Ustanovenia čl. 8.4 obchodných podmienok sa nepoužijú v prípade, ak predávajúci pri uzavretí zmluvy výslovne oboznámil kupujúceho, že určitá vlastnosť tovaru nezodpovedá všeobecným požiadavkám, a kupujúci s nesúladom výslovne a osobitne súhlasil.

8.6.   Ustanovenia uvedené v čl. 8.3. a čl. 8.4. obchodných podmienok sa ďalej nepoužijú pri tovare predávanom

8.6.1.   za nižšiu cenu pre vadu, pre ktorú bola nižšia cena dohodnutá,

8.6.2.   ako použitý, na vadu zodpovedajúcu miere používania alebo opotrebenia, ktorú mal tovar pri prevzatí kupujúcim, alebo vyplývala z povahy tovaru,

ak predávajúci pri uzavretí zmluvy výslovne oboznámil kupujúceho, že určitá vlastnosť tovaru nezodpovedá všeobecným požiadavkám, a kupujúci s nesúladom výslovne a osobitne súhlasil.

8.7.   Predávajúci nie je viazaný verejným vyhlásením podľa čl. 8.4.4. obchodných podmienok, ak si z opodstatneného dôvodu nebol vedomý ani nemohol byť vedomý verejného vyhlásenia, do času uzavretia zmluvy bolo verejné vyhlásenie opravené rovnakým alebo porovnateľným spôsobom, akým bolo vyhlásené, alebo rozhodnutie kupujúceho uzavrieť zmluvu nemohlo byť verejným vyhlásením ovplyvnené; dôkazné bremeno o týchto skutočnostiach nesie predávajúci.

8.8.   Predávajúci zabezpečí, aby počas doby podľa čl. 8.8.1. alebo čl. 8.8.2 obchodných podmienok bol kupujúci upovedomený o aktualizáciách vrátane bezpečnostných aktualizácií, a aby boli kupujúcemu dodané aktualizácie, ktoré sú potrebné na zachovanie súladu predanej veci s digitálnymi prvkami s požiadavkami podľa čl. 8.3. a 8.4. obchodných podmienok.

8.8.1.   Ak sa má podľa kúpnej zmluvy dodať digitálny obsah alebo poskytnúť digitálna služba jednorazovo, dobou podľa čl. 8.8. obchodných podmienok, je doba, počas ktorej môže kupujúci dôvodne očakávať, že predaná vec bude spĺňať požiadavky podľa čl. 8.3. a 8.4. obchodných podmienok s prihliadnutím na druh a účel tovaru a digitálnych prvkov, povahu a okolnosti uzavretia kúpnej zmluvy.

8.8.2.   Ak sa má podľa kúpnej zmluvy dodávať digitálny obsah alebo poskytnúť digitálna služba nepretržite počas dohodnutej doby, dobou podľa čl. 8.8. obchodných podmienok je táto dohodnutá doba, najmenej však dva roky od dodania veci s digitálnymi prvkami.

8.9.   Tovar má vady, ak nie je v súlade s požiadavkami podľa čl. 8.3. a čl. 8.4. obchodných podmienok alebo ak jeho používanie znemožňujú alebo obmedzujú práva tretej osoby vrátane práv duševného vlastníctva.

8.10.   Predávajúci zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má tovar v čase jej dodania a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania tovaru. 

8.11.   Ak je predmetom kúpy vec s digitálnymi prvkami, pri ktorej sa má digitálny obsah dodávať alebo digitálna služba poskytovať nepretržite počas dohodnutej doby, predávajúci zodpovedá za každú vadu digitálneho obsahu alebo digitálnej služby, ktorá sa vyskytne alebo prejaví počas celej dohodnutej doby, najmenej však počas dvoch rokov od dodania veci s digitálnymi prvkami. 

8.12.   Pri použitom tovare sa strany môžu dohodnúť na kratšej dobe zodpovednosti predávajúceho za vady ako v čl. 8.10. a čl. 8.11. obchodných podmienok, nie však kratšej ako jeden rok od dodania tovaru.

8.13.   Predávajúci zodpovedá za vadu, ktorá bola spôsobená nesprávnou montážou alebo inštaláciou tovaru, digitálneho obsahu alebo digitálnej služby, ak

8.13.1.   montáž alebo inštalácia bola súčasťou kúpnej zmluvy a bola vykonaná predávajúcim alebo na jeho zodpovednosť, alebo

8.13.2.   montáž alebo inštaláciu, ktorú mal vykonať kupujúci, vykonal kupujúci nesprávne v dôsledku nedostatkov návodu na montáž alebo inštaláciu, ktorý mu poskytol predávajúci alebo dodávateľ digitálneho obsahu alebo digitálnej služby.

8.14.   Predávajúci nezodpovedá kupujúcemu za

8.14.1.   vadu, o ktorej kupujúci vedel už pri uzavretí kúpnej zmluvy,

8.14.2.   vadu, ktorú spôsobil sám kupujúci, vrátane vád vzniknutých v dôsledku nesprávneho používania tovaru v rozpore s návodom na použitie alebo spôsobených tzv. vlastnou montážou, alebo jej dôsledkom, t. j. montážou, ktorá nie je súčasťou kúpnej zmluvy, a vada nevznikla na základe nesprávnych pokynov uvedených v návode na montáž, alebo

8.14.3.   bežné opotrebenie tovaru spôsobené jeho obvyklým používaním.

8.15. Predávajúci nezodpovedá za vadu veci s digitálnymi prvkami, ktorá bola spôsobená výlučne nenainštalovaním aktualizácie podľa čl. 8.8. obchodných podmienok, ak si kupujúci aktualizáciu nenainštaloval v primeranej lehote po jej dodaní a

8.15.1.   predávajúci oboznámil kupujúceho o dostupnosti aktualizácie a následkoch jej nenainštalovania, a

8.15.2.   nenainštalovanie alebo nesprávna inštalácia aktualizácie kupujúcim neboli spôsobené nedostatkami v poskytnutom návode na inštaláciu.

8.16.    Ak sa vada prejaví do uplynutia doby podľa čl. 8.10. až 8.12. obchodných podmienok, predpokladá sa, že ide o vadu, ktorú mal tovar už v čase dodania. To neplatí, ak sa preukáže opak alebo ak je tento predpoklad nezlučiteľný s povahou tovaru alebo vady.

8.17.    Práva zo zodpovednosti za vady uplatňuje kupujúci u predávajúceho na adrese DPD.SK - Bonami vratky, Depo 0650, Pri letisku 19020/5, 82104 Bratislava, alebo e-mailom na adrese pomocnicek@bonami.sk. Pokiaľ je to možné a nevzniknú tým kupujúcemu značné ťažkosti, je kupujúci spolu s uplatnením reklamácie povinný odovzdať tovar predávajúcemu, a to priamo v mieste uplatnenia reklamácie alebo zaslaním na adresu: DPD.SK - Bonami vratky, Depo 0650, Pri letisku 19020/5, 82104 Bratislava.

8.18.    Ďalšie práva a povinnosti strán súvisiace so zodpovednosťou predávajúceho za vady upravuje reklamačný poriadok predávajúceho, ktorý je zverejnený na internetovej adrese tu.

9.   Záruka za akosť

9.1.   Nad rámec zákonných práv kupujúceho vyplývajúcich zo zodpovednosti za vady, poskytuje predávajúci na všetok tovar záruku za akosť, na základe ktorej sa predávajúci zaväzuje, že tovar bude po určitý čas spôsobilý na použitie na obvyklý účel alebo že si zachová obvyklé vlastnosti.

9.2.   Záručná lehota pre kupujúceho spotrebiteľa je 24 mesiacov, ak nie je v záručnom liste poskytnutá dlhšia záručná lehota alebo ak nebude pri jednotlivom tovare uvedené inak (napríklad na obale). Pre kupujúceho, ktorý pri uzatváraní a plnení zmluvy koná v rámci svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti, je záručná lehota iba 24 mesiacov.

9.3.   Na tovar predávaný za nižší cenu pre vadu, pre ktorú bola nižší cena dohodnutá, sa záruka za akosť nevzťahuje.

9.4.   Záručná lehota začína plynúť od prevzatia výrobku kupujúcim alebo ním určenou treťou osobou.

10.   Ďalšie práva a povinnosti zmluvných strán

10.1.   Predávajúci si vyhradzuje, že kupujúci nadobúda vlastníctvo k tovaru zaplatením celej kúpnej ceny tovaru.

10.2.   Nebezpečenstvo náhodnej skazy, náhodného zhoršenia na tovare a straty tovaru prechádza na kupujúceho okamihom dodania. Tovar je dodaný v okamihu, keď ho prevezme kupujúci alebo ním určená osoba, alebo keď ho predávajúci odovzdá prepravcovi, ktorého poveril kupujúci mimo možností prepravy, ktoré ponúkol kupujúcemu predávajúci.

10.3.   Kupujúci berie na vedomie, že programové vybavenie a ďalšie súčasti tvoriace webové rozhranie obchodu (vrátane fotografií ponúkaného tovaru) sú chránené autorským právom. Kupujúci sa zaväzuje, že nebude vykonávať žiadnu činnosť, ktorá by mohla jemu alebo tretím osobám umožniť neoprávnene zasahovať či neoprávnene použiť programové vybavenie alebo ďalšie súčasti tvoriace webové rozhranie obchodu.

10.4.   Kupujúci nie je oprávnený pri využívaní webového rozhrania obchodu používať mechanizmy, programové vybavenie alebo iné postupy, ktoré by mohli mať negatívny vplyv na prevádzku webového rozhrania obchodu. Webové rozhranie obchodu je možné používať len v rozsahu, ktorý nie je na úkor práv ostatných zákazníkov predávajúceho a ktorý je v súlade s jeho určením.

10.5.   Vybavovanie sťažností spotrebiteľov zaisťuje predávajúci prostredníctvom elektronickej adresy pomocnicek@bonami.sk. Informáciu o vybavení sťažnosti kupujúceho zašle predávajúci na elektronickú adresu kupujúceho.

10.6.   Spotrebiteľ má právo podať predávajúcemu žiadosť o nápravu na adrese v zmysle čl. 8.17. obchodných podmienok, ak medzi spotrebiteľom a predávajúcim vznikne spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady alebo ak sa spotrebiteľ domnieva, že predávajúci porušil iné práva spotrebiteľa.

10.7.   Spory medzi predávajúcim a spotrebiteľom vyplývajúce z kúpnej zmluvy, ktoré sa nepodarilo urovnať medzi predávajúcim a spotrebiteľom, môžu byť riešené prostredníctvom mimosúdneho riešenia spotrebiteľských sporov.

10.8.   Na mimosúdne riešenie spotrebiteľských sporov z kúpnej zmluvy je príslušná Slovenská obchodná inšpekcia, so sídlom Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava, internetová adresa: https://www.soi.sk/. Platformu pre riešenie sporov on-line nachádzajúcu sa na internetovej adrese: http://ec.europa.eu/consumers/odr možno využiť pri riešení sporov medzi predávajúcim a kupujúcim z kúpnej zmluvy.

10.9.   Európske spotrebiteľské centrum v Slovenskej republike, Ministerstvo hospodárstva SR, so sídlom Mlynské nivy 44/A, 827 15 Bratislava, internetová adresa: https://esc-sr.sk/ je kontaktným miestom podľa Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 524/2013 zo dňa 21. mája 2013 o riešení spotrebiteľských sporov on-line a o zmene nariadenia (ES) č. 2006/2004 a smernice 2009/22/ES (nariadenie o riešení spotrebiteľských sporov on-line).

10.10.   Predávajúci nie je vo vzťahu ku kupujúcemu viazaný žiadnymi kódexmi správania v zmysle ustanovenia § 2 písm. l) Spotrebiteľského zákona.

10.11.   Kupujúci berie na vedomie, že predávajúci nenesie zodpovednosť za vady vzniknuté v dôsledku zásahov tretích osôb do webovej stránky predávajúceho alebo v dôsledku použitia webovej stránky predávajúceho v rozpore s jej určením.

11.   Ochrana osobných údajov a zasielanie obchodných oznámení

11.1.   Ochrana osobných údajov kupujúceho alebo akéhokoľvek iného používateľa webovej stránky vrátane podmienok na zasielanie obchodných oznámení sa riadi pravidlami nakladania s osobnými údajmi, ktorých aktuálne úplné znenie je upravené prostredníctvom zvláštneho dokumentu a je k dispozícii tu.

12.   Zasielanie obchodných oznámení

12.1.   Predávajúci je oprávnený v zmysle § 116 ods. 15 zákona o elektronických komunikáciách vykonávať priamy marketing vlastných podobných tovarov, ak boli kontaktné informácie získané predtým v súvislosti s predajom tovaru, alebo priamy marketing adresovaný na zverejnené kontaktné údaje fyzickej osoby – podnikateľa alebo právnickej osoby aj bez poskytnutia predchádzajúceho súhlasu - ako právny základ spracúvania osobných údajov je oprávnený záujem.

13.    Používanie cookies

13.1.   Na webovej stránke sú používané tzv. cookies. Pravidlá ich používania, ako aj spôsob, ako ich používanie zakázať, upravuje zvláštny dokument a sú k dispozícii tu.

14.   Doručovanie

14.1.   Ak nebude dohodnuté inak, všetka korešpondencia súvisiaca s kúpnou zmluvou musí byť druhej zmluvnej strane doručená písomne, a to elektronickou poštou, osobne alebo doporučene prostredníctvom prevádzkovateľa poštových služieb (podľa voľby odosielateľa). Ústne oznámenie kupujúceho bude predávajúcim potvrdené písomne a zaslané na adresu elektronickej pošty kupujúceho. Kupujúcemu je doručovaná na adresu elektronickej pošty uvedenej v jeho používateľskom účte.

15.   Kredity

15.1.   Kredity na Bonami fungujú ako peniaze. 1 kredit = 1 €. Kredity nie je možné akokoľvek vymáhať ani požadovať ich preplatenie v hotovosti. V prípade uplatnenia kreditov na nákup tovaru a následného odstúpenia od kúpnej zmluvy v zákonnej lehote nevzniká kupujúcemu nárok na vrátenie sumy zaplatenej v kreditoch.

15.2.   Podrobné pravidlá a obmedzenia týkajúce sa kreditov sú k dispozícii v pravidlách o fungovaní kreditov.

16.   Záverečné ustanovenia

16.1.   Ak vzťah súvisiaci s použitím webovej stránky alebo právny vzťah založený kúpnou zmluvou obsahuje medzinárodný (zahraničný) prvok, potom strany dohodujú, že vzťah medzi predávajúcim a kupujúcim – podnikateľom sa riadi českým právom a vzťah medzi predávajúcim a kupujúcim – spotrebiteľom sa riadi slovenským právom. Týmto nie sú dotknuté práva spotrebiteľa vyplývajúce zo všeobecne záväzných právnych predpisov.

16.2.   Predávajúci je oprávnený na predaj tovaru na základe živnostenského oprávnenia a činnosť predávajúceho nepodlieha inému povoľovaniu. Živnostenskú kontrolu vykonáva v rámci svojej pôsobnosti príslušný živnostenský úrad.

16.3.   Ak je niektoré ustanovenie obchodných podmienok neplatné alebo neúčinné alebo sa takým stane, namiesto neplatných alebo neúčinných ustanovení nastúpi ustanovenie, ktorého zmysel sa neplatnému alebo neúčinnému ustanoveniu čo najviac približuje. Neplatnosťou alebo neúčinnosťou jedného ustanovenia nie je dotknutá platnosť ostatných ustanovení. Zmeny a doplnky kúpnej zmluvy či obchodných podmienok si vyžadujú písomnú formu.

16.4.   Kúpna zmluva vrátane obchodných podmienok je archivovaná predávajúcim v elektronickej podobe a nie je prístupná.

16.5.   Kontaktné údaje predávajúceho: adresa na doručovanie BONAMI.CZ, a.s., Thámova 289/13, Praha 8, adresa elektronickej pošty objednavky@bonami.sk. Ďalšie kontaktné údaje sú k dispozícii na www.bonami.sk.

Predávajúci si vyhradzuje právo zmeniť alebo doplniť tieto obchodné podmienky. Týmto ustanovením však nie sú dotknuté práva a povinnosti vyplývajúce z predchádzajúceho znenia obchodných podmienok.

V Prahe dňa 24.10.2023

Prílohy obchodných podmienok: Poučenie o uplatnení práva spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku a formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý je jednotný s formulárom na vrátenie tovaru a reklamáciu.

Prílohy: POUČENIE O UPLATNENÍ PRÁVA SPOTREBITEĽA NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY UZAVRETEJ NA DIAĽKU

1.   Právo odstúpiť od zmluvy

1.1.   Do 14 dní má kupujúci – spotrebiteľ právo od kúpnej zmluvy odstúpiť bez uvedenia dôvodu.

1.2.   Lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo, dňa keď kupujúci - spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba okrem dopravcu prevezme tovar. Pri zmluve o poskytnutí služby alebo pri zmluve o dodaní digitálneho obsahu inak ako na hmotnom nosiči lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa uzavretia zmluvy.
V prípade dodania viacerých tovarov objednaných v jednej objednávke oddelene: Lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa, keď kupujúci - spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba okrem dopravcu prevezme tovar, ktorý bol dodaný ako posledný.
V prípade dodania tovaru pozostávajúceho z viacerých častí: Lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa, keď kupujúci - spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba okrem dopravcu prevezme poslednú časť tovaru.
V prípade dodávania tovaru opakovane počas určitého času: Lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa, keď kupujúci - spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba okrem dopravcu prevezme prvý dodaný tovar.

1.3.   Na účely uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy musí kupujúci – spotrebiteľ o svojom rozhodnutí odstúpiť od kúpnej zmluvy informovať jednoznačným vyhlásením (napríklad listom zaslaným poštou alebo e-mailom) na adrese: DPD.SK - Bonami vratky, Depo 0650, Pri letisku 19020/5, 82104 Bratislava, e-mail: pomocnicek@bonami.sk., tel.: 02/208 126 60. Kupujúci – spotrebiteľ môže na tento účel tiež použiť priložený vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy.

1.4.   Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak zašlete oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy.

2.   Dôsledky odstúpenia od zmluvy

2.1.   Pokiaľ kupujúci – spotrebiteľ odstúpi od kúpnej zmluvy, predávajúci mu vráti najneskôr do 14 dní odo dňa, keď predávajúcemu bolo doručené oznámenie o odstúpení od kúpnej zmluvy, všetky platby, ktoré kupujúci – spotrebiteľ uhradil v súvislosti s uzatvorením kúpnej zmluvy, vrátane nákladov na doručenie tovaru kupujúcemu - spotrebiteľovi (okrem dodatočných nákladov vzniknutých v dôsledku kupujúcim zvoleného spôsobu dodania, ktorý je iný ako najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim).

2.2.   Na vrátenie platieb predávajúci použije rovnaký platobný prostriedok, ktorý kupujúci – spotrebiteľ použil pri platbe, ak kupujúci - spotrebiteľ výslovne nesúhlasili s iným spôsobom úhrady, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov. Na požiadanie kupujúceho – spotrebiteľa sú vrátené finančné prostriedky na bankový účet. Predávajúci je tiež oprávnený vrátiť plnenie poskytnuté kupujúcim – spotrebiteľom už pri vrátení tovaru kupujúcim či iným spôsobom, pokiaľ s tým kupujúci – spotrebiteľ bude súhlasiť a nevzniknú tým kupujúcemu – spotrebiteľovi ďalšie náklady. V prípade platby v hotovosti kupujúci – spotrebiteľ súhlasí, že mu bude finančná suma vrátená prevodom na bankový účet, ktorý bude uvedený v odstúpení od zmluvy/reklamačnom protokole.

2.3.   S vrátením platby môže predávajúci čakať do vrátenie tovaru späť na adresu predávajúceho alebo do preukázania, že kupujúci – spotrebiteľ tovar odoslal späť, podľa toho, čo nastane skôr.

2.4.   Kupujúci – spotrebiteľ je povinný tovar bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa, keď došlo k odstúpeniu od kúpnej zmluvy, zaslať späť. Lehota sa považuje za zachovanú, ak bude tovar kupujúcim odoslaný späť pred uplynutím 14 dní.

2.5.   Kupujúci – spotrebiteľ znáša priame náklady spojené s vrátením tovaru, a to aj v tom prípade, keď tovar nemôže byť vrátený pre svoju povahu obvyklou poštovou cestou (v tomto prípade predpokladaný odhad týchto nákladov je 20 - 300 € v závislosti od veľkosti produktu).

2.6.   Kupujúci zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru v dôsledku zaobchádzania s ním iným spôsobom, aký je potrebný na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru.

2.7.   Ďalšie podrobnosti k odstúpeniu od zmluvy sú uvedené v reklamačnom poriadku, ktorý je k dispozícii tu

VZOROVÝ FORMULÁR NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY

Predávajúcemu: DPD.SK - Bonami vratky, Depo 0650, Pri letisku 19020/5, 82104 Bratislava Reklamačný formulár nájdete na svojom profile v sekcii "Moje objednávky" alebo vám ho zašleme spoločne s faktúrou na e-mail, ktorý ste zadali pri tvorbe objednávky.