Tento web používa cookies. Viac informácií o používaní súborov, ich uplatnení a schválení nájdete tu

ok
Menu
5 € pre vás RegistráciaPrihlásenie5 € pre vás Košík
DomovDomovInšpirácia

6 krokov, ako vybaviť a zorganizovať svoju prácu

Tiež si radi užívate benefity práce na home office, ale cítite, že by vaša pracovňa potrebovala vylepšiť? Či už máte doma na prácu k dispozícii celú miestnosť, alebo sa musíte uspokojiť s pracovným kútom, ktorý je súčasťou inej izby, verte, že pohodlné, funkčné a prehľadné pracovné miesto je možné vytvoriť kdekoľvek.

Stačí mať k dispozícii tých správnych pomocníkov v podobe praktických organizérov, stojanov, násteniek a ďalších vychytávok.

Vyhovujúci pracovný stôl

Ako prvé si dobre rozmyslite, koľko potrebujete priestoru na prácu. Potrebujete na prácu viac monitorov alebo budete rysovať? Potom je potrebné zaobstarať stabilný a väčší stôl. Ak bude mať navyše úložné zásuvky, tým lepšie.

Ak ale nemáte v byte miesto nazvyš a viete, že vám stačí jeden notebook a
myš, potom bude ideálnym riešením výklopný stôl menších rozmerov.

Tip: výborným riešením je dizajnová nástenná skrinka, ktorá v sebe okrem výklopnej dosky stola skrýva veľa úložného priestoru pre potrebné dokumenty.

Pohodlná kancelárska stolička

Voľba pohodlnej stoličky je základ, pokiaľ po pár týždňoch nechcete skončiť s bolesťou chrbta. Našťastie si môžete vybrať z množstva dizajnových kúskov, ktoré pristanú aj vašej obývačke (ak práve v nej máte umiestnený svoj pracovný kútik).

Vhodné svetlo na prácu

Okrem centrálneho stropného svetla zamerajte svoju pozornosť na výber stolovej pracovnej lampičky. Tá by vás rozhodne nemala oslňovať, preto vyberte model s nepriesvitným tienidlom a kĺbom, ktorý vám pomôže s nastavením smeru svetla.

Nakoniec zvoľte vhodnú teplotu žiarovky – na prácu je najlepšia neutrálna biela (približne 4000 kelvinov), ktorá pôsobí prirodzene a nerušivo.

7 tipov, ako v pracovni vyriešiť úložné priestory

Niekomu na prácu stačí online priestor, ale dosť pravdepodobne máte aj množstvo dokumentov, podkladov a zložiek, ktoré budete potrebovať v pracovni uskladniť a mať poruke.

1.

Ak potrebujete viac úložného priestoru, poslúžia vám väčšie skrinky, úložné systémy, vitríny či knižnice s dvierkami, vďaka ktorým bude miestnosť pôsobiť vždy upratane.

2.

Otvorené police a regály budú tiež vyzerať skvele, ak do nich na uloženie vecí využijete zladené boxy, škatule či organizéry na dokumenty.

3.

Ak máte v pracovnom kútiku málo miesta, snažte sa čo najlepšie využiť priestor vertikálne –nainštalujte úložné police nad pracovný stôl až k stropu. Na najvyššie miesta uložte veci, ktoré nepotrebujete tak často. To, po čom siahate každodenne by malo byť v úrovni stola alebo v zásuvke pod stolom.

4.

Nezabudnite si urobiť poriadok vo vnútri zásuviek. S pomocou praktických priehľadných organizérov do zásuviek vám tam vydrží nekonečne dlho a bez námahy.

5.

Zaraďovače nemusíte mať len v klasickej čiernej farbe. Rozohrajte svoje police nápaditými kúskami značky Bigso Box of Sweden.

6.

Skvelou vychytávkou sú aj nástenné organizéry a nástenky, kde si môžete vystaviť najdôležitejšie poznámky či obľúbené fotky pre motiváciu.

7.

Poriadok priamo na pracovnej doske je však zo všetkého najdôležitejší. Šikovné organizéry na stôl vám ho našťastie pomôžu udržať s ľahkosťou.

Pracovný workflow pod kontrolou so štýlovými diármi

Radíte sa medzi tých, ktorí si musia všetko dôležité poznamenať na papier, inak hneď zabudnú? Chápeme. Vybavte sa štýlovými diármi a blokmi, ktoré vyzerajú skvele a navyše vám pomôžu naplánovať každú minútu.

Vhodné dekorácie do pracovne

Aj v pracovnom kútiku by ste sa mali cítiť príjemne a mať na očiach veci, ktoré vám robia radosť. Síce by takých dekorácií nemalo byť príliš, aby vás nevytrhovali z koncentrácie, ale v správnej miere urobia vaše pracovné miesto osobnejšie a príjemnejšie.

Ideálnou voľbou budú nenáročné rastliny, zaujímavé nástenné či stolové hodiny, samolepky, plagáty alebo vaša obľúbená zarámovaná fotka.

Objavte ešte viac inšpirácie a štýlových doplnkov pre pracovňu: