5 € pre vás RegistráciaPrihlásenie5 € pre vás Košík
DomovDomovInšpirácia

5 tipov pre zdravé sedenie pri počítači

Karolína Fardová
Karolína Fardová
Bonami Blogger

Nesprávne sedenie môže po rokoch spôsobiť mnoho rôznych problémov, nielen bolesť chrbta a krku. Preto je zásadné myslieť na to, ako správne sedieť, už vo chvíli, keď vás ešte nič nebolí. Ukážeme vám 5 hlavných bodov, na ktoré sa oplatí zamerať pri výbere kancelárskej stoličky, pracovného stola a ďalších doplnkov.

Správna výška stoličky

Pri správnom sedení by mali byť kolená pokrčené v pravom uhle a chodidlá sa ľahko dotýkať podlahy. Preto je najlepšie zaobstarať si kancelársku stoličku s polohovateľnou výškou sedadla, vďaka čomu ju prispôsobíte presne podľa svojich potrieb.

Stavte na ergonomické doplnky

Pokiaľ sedením pri počítači trávite skutočne väčšinu pracovného času, potom oceníte rôzne doplnky, ktoré podvedome podporujú správne sedenie. Môže to byť bedrová opierka, ergonomická balančná stolička alebo lopta na sedenie, ktorá neustále udržuje aktívne svaly a trup v miernom pohybe.

Výška a poloha monitoru

Monitor by mal byť v takej výške, aby pohľad pri práci smeroval len mierne dole. Pokiaľ nemáte dostatočne vysoký monitor, poslúži vám praktický podstavec alebo nastaviteľný stojan na notebook.

Správna výška dosky stola

Pri sedení by mali lakte s predlaktím zvierať uhol 90 – 100°. Ešte väčší komfort pri práci na počítači si zaistíte ergonomickými podložkami pre prácu s myšou a na klávesnici.

Striedajte sedenie a státie

Aj tá najsprávnejšia poloha nie je zdravá, pokiaľ v nej zotrvávate príliš dlho. Robte si pri práci pravidelné prestávky a striedajte prácu v sede s prácou v stoji. A pokiaľ nechcete rovno investovať do výškovo nastaviteľného stola, môžete využiť prídavnú skladaciu pracovnú dosku, ktorá vám na občasnú prácu v stoji bohato postačí.