Až -15 % na kúpeľňu | Ušetrite ešte dnes →
Mid Season Sale | Ušetrite až 50 % →
5 € pre vás RegistráciaPrihlásenieKošíkMenu

Declutter: zorganizujte si svoj pracovný stôl raz a navždy

Aj váš stôl sa postupne mení na smetisko šálok od kávy, zvädnutých kvetov a množstva papierov? Zbavte sa tohto neporiadku raz a navždy. Decluttering je označenie pre inteligentné upratovanie a organizáciu, ktoré zaručí, že neporiadok už nikdy nebude prekážať. Vyskúšajte to s nami.

1. Odstráňte všetko, čo do vášho pracovného priestoru nepatrí

Nemusíte sa hneď rozhodovať, čo si nechať a čo vyhodiť. Prvým krokom je odložiť všetko do škatúľ. Nezabudnite vyčistiť aj všetky zásuvky.
Teraz máte jedinečnú príležitosť vyčistiť svoj prázdny stôl od omrviniek a prachu.
Položte všetky veci napríklad na podlahu a rozdeľte ich na tri hromady, tie, ktoré si chcete ponechať a používať, tie, ktoré chcete uskladniť, ale nepotrebujete ich mať poruke, a tie, ktorých sa chcete úplne zbaviť.

2. Rozdeľuj a panuj s viazačmi a organizérmi

Usporiadajte si veci, ktoré si teraz chcete ponechať, inteligentným spôsobom. Aby sa z vášho uprataného stola opäť nestal sklad, musíte na to ísť šikovne. Hádzať všetko na jednu hromadu/do jednej zásuvky nebude fungovať.
Každá vec by mala mať svoje miesto a na to sa skvele hodia všetky typy priečinkov, kartoték a organizérov.

3. Používajte nástenku

Nástenka, známa aj ako moodboard, je skvelým úložným priestorom na dôležité poznámky, fotografie alebo motivačné obrázky a na stole vám nezaberie žiadne miesto.
Chceli by ste si vytvoriť krásnu nástenku, akú vidíte na internete, ale neviete, ako na to? Pozrite si našu inšpiráciu, ako vytvoriť moodboard.

4. Digitalizujte svoje dokumenty

Ukladanie zmlúv a dokumentov je určite dobrý nápad. Ako často však kontrolujete desať rokov staré poistné zmluvy? A ako dlho by vám trvalo, kým by ste ich našli vo svojich kartotékach?
Skenujte svoje dôležité dokumenty a uložte ich na externý disk. Tam budú zaberať minimum miesta a ľahko ich vyhľadáte, keď ich budete potrebovať. Uchovávajte len tie dokumenty, ktoré potrebujete mať často poruke.

5. Zvyšné dokumenty si dobre zorganizujte

Usporiadajte tie fyzické dokumenty, ktoré potrebujete mať poruke. Na niektoré dokumenty je skvelé zaobstarať si plánovač na cestovanie alebo knihy receptov.

Pozrite si našu inšpiráciu na tému Ako si zorganizovať dokumenty a budete mať navždy prehľad o svojich veciach.

6. Skroťte svoje káble

Človek by si takmer myslel, že ožili cez noc a zamotali sa zámerne. Neusporiadané káble zaberajú čas a nervy, navyše vyzerajú neporiadne.
Napriek tomu existuje veľa spôsobov, ako ich skryť, a pritom ich mať pekne pod kontrolou. Vyskúšajte napríklad box na nabíjačky alebo stôl so systémom na správu káblov.